Computer chip
-
Beste student,
Ik en een vriend hebben wat hulp nodig bij ons PWS. We zijn allebei zeer geïnteresseerd in computer chips. Alleen moeten wij een keuze maken tussen een ontwerp, onderzoek of literatuuronderzoek. Deze keuze vinden wij erg lastig aangezien we niet goed weten wat de mogelijkheden zijn. Is het bijvoorbeeld mogelijk om bij jullie op de TU een chip te onderwerpen en eventueel ook te maken? Is er mogelijkheid van begeleiding en bij wie moeten we dan zijn?
En hiernaast vinden we het ook moeilijk om een interessante onderzoeksvraag te bedenken. Op dit moment zitten we met de geschiedenis en de toekomst van computer chips. Maar dit is nog niet zeker.Met vriendelijke groet,
Yannick Rijkers
-
Hey @Yannick
Ik ben benieuwd naar wat voor computer chip jullie precies benieuwd zijn. Ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf niet de meeste ervaring heb met de "hardware" kant van de computer. Dus als jullie op zoek zijn naar een bepaalde fysieke chip die iets uitvoert, zou ik even voor jullie door moeten kijken. Als jullie op zoek zijn naar de "software" kant van de computer chips, daarin kun je heel veel leren. Zo kun je bijvoorbeeld kijken naar waar programmeer talen vandaan komen, en hoe mensen nieuwe programmeer talen maken.
Probeer na te denken over waarom jullie dit een interessant onderwerp vinden, dan gaan we vanaf daar een onderzoeksvraag formuleren.
Groetjes,
Jip