Technische bestuurskunde
-
Hi, ik zit nu in VWO 5 en ik moet binnenkort een onderwerp zoeken voor mijn PWS. Ik weet nog niet zo goed wat ik precies wil, maar ik zou graag Technische bestuurskunde bij TU Delft willen studeren en mij leek het wel leuk als mijn PWS te maken heeft met de studie.
Groetjes Lira -
@Lira-Brace
Hee Lira,Goed dat je nu al weet welke kant je op wil! In ons team zit geen teamlid Technische Bestuurskunde, daarom heb ik Jules, een vriend van me, gevraagd om advies. Hij zegt dat Technische Bestuurskunde een brede opleiding met veel verschillende actuele onderwerpen. Als je een onderzoek naar iets wilt doen of wil analyseren komt dat goed uit. Het is alleen wel belangrijk dat je iets doet wat je interessant lijkt. Welke onderwerpen interesseren je?
Groetjes,
Stijn -
Hi dankje voor de reactie! Ik weet het nog niet echt maar mij lijkt logistiek wel interessant ik heb alleen geen idee wat voor een onderzoeksvragen ik daarbij kan bedenken. Zou je misschien wat voorbeelden kunnen geven. Alvast bedanktt!
Groetjes Lira -
Hi, heb je misschien al een idee?
Groetjes,
Lira -
Excuses voor de erg late reactie, er ging iets mis in het systeem.
Je zou kunnen kijken naar de werking van een mogelijk inchecksysteem of dynamische prijzen bij treinen in tijden van corona, of bijvoorbeeld naar de logistieke kant van het vervoeren van goederen naar het achterland vanuit de Rotterdamse haven. Probeer hierbij wiskundige principes/modellen te gebruiken.Groeten Stijn