PWS is kernenergie duurzaam?
-
hallo!
Wij moeten dit jaar beginnen met ons profielwerkstuk en we zijn aan het kijken of we ons onderzoek in de praktijk kunnen brengen op TU Delft. Met de hoofdvraag: Is kernenergie duurzaam?
Wij hebben hier de volgende deelvragen bij bedacht: Wat zijn de voor- en nadelen aan kernenergie in vergelijking met duurzame energiebronnen?
Wat wordt er gedaan met het radioactieve afval dat ontstaat tijdens het opwekken van kernenergie?
Hoeveel CO2 ontstaat er in het gehele proces om kernenergie op te wekken?Onze vraag is nu: is er een practicum die bij jullie te binnen schiet bij deze deelvragen en hoofdvraag? Zouden we dit ook kunnen doen voor ons profiel werkstuk?
groetjes,
Janiro en Richard -
Hoi Janiro en Richard,
Ik weet niet direct een proefje met radioactiviteit, omdat het vaak risicovol is om met radioactief materiaal te werken. Ik mag bijvoorbeeld ook niet zonder begeleiding ermee aan het werk, dus daar moet ik nog even over nadenken. Andere leerlingen die hun PWS deden heb ik vaak aangeraden om een interview te doen met een professor, ik kan voor jullie rondvragen op de TU? Mocht ik niemand vinden zouden jullie mij ook kunnen interviewen. Ik ben benieuwd wat jullie vinden!
Groeten Coco