Drone die zwerfafval opruimt
-
Beste meneer/mevrouw,
Wij zijn Menno, Daan, Felix, Sebastiaan en Thomas van de middelbare daltonschool het Helen Parkhurst uit Almere. Voor onze meesterproef doen wij onderzoek naar het ontwikkelen van een autonome drone die zwerfafval opruimt. Onze opdrachtgever is Onno van Elsacker van Talentenlab.
Onze hoofdvraag bij onze meesterproef is: is het mogelijk om een autonome drone te ontwikkelen die op een effectieve en rendabele manier plastic zwerfafval op kan sporen en op kan ruimen.Onze deelvragen bij ons onderzoek zijn:
- Hoe is plastic te herkennen door een autonome drone?
- Hoe zou de infrastructuur rondom de drone eruitzien?
- Hoe werkt en maak je een autonome drone?
- Hoe zou je effectief plastic zwerfafval op kunnen pakken met een drone?
- Wat voor soort autonome drones bestaan er al?
Ons plan is om onderzoek te doen naar en het ontwerpen van een autonome rijdende drone die plastic zwerfafval opruimt rondom snelwegen of andere dergelijke plekken waarvoor het voor mensen gevaarlijk is om dit werk zelf te doen. Op dit moment zijn we klaar met onze vooronderzoeken en zijn de deelvragen uitgewerkt. We zijn op dit moment bezig met het uitwerken van enkele ontwerpen voor de drone.
Wij zijn op zoek naar een expert rondom de vakgebieden programmeren en artificial intelligence. Om ons te helpen bij het project.
Met vriendelijke groet,
Menno, Daan, Felix, Sebastiaan en Thomas
-
Ha mannen,
Ik ben Jip! 5de jaars student aan de TU Delft en ik ben net begonnen aan mijn master Data Science and Technology. Klinkt als een vet project en ik hoop dat ik met mijn kennis van programmeren en artificial intelligence op jullie over kan dragen.
Alle vragen die je hebt kun je altijd hier op het forum stellen. Misschien is het leuk om ook een keer in persoon af te spreken om het traject op te starten!
Ik ben benieuwd!
Groetjes,
Jip -
Hallo Jip,
Hartelijke bedankt dat je ons wilt helpen met onze meesterproef. Toevallig zijn er vandaag 2 (Daan & Menno) mensen van ons team aanwezig op TU delft en zij zouden graag met u willen spreken. Zij zijn daar rond half 6, en als u eventueel tijd heeft zou u met Menno contact opnemen via het volgende telefoonnummer: x.
Wij hadden veder nog een vraag of u toevallig ervaring heeft met NIRS sensoren van arduino en zou u ons kunnen helpen bij het programmeren van deze sensoren. https://learn.sparkfun.com/tutorials/as726x-nirvi/all
alvast bedankt,
Thomas Dobroschelski
Communicatie manager Meesterproef team Trash Bird
-
Hey @Thomas-Dobro
Ik heb jullie telefoon nummer opgeslagen maar even verwijderd uit het bericht. Nooit handig om die op het internet te plaatsen. Ik zal even kijken naar de NIRS sensoren en dan bij je terug komen.
Laten we kijken of we een keer met heel het team elkaar kunnen ontmoeten, kan in Delft of anders video bellen.
Groetjes,
Jip -
Ik heb even gekeken naar de link en dat ziet er al goed uit. Onderaan heb je voorbeeld code (bij het kopje Example Code) dat lijkt me een goed begin voor het programmeren van de sensor. Het lijkt me slim als je zoiets als basis neemt en het vervolgens langzaam bij beetje aanpast tot wat jullie nodig hebben.
Als er vragen zijn over de opzet van de arduino an sich kan ik altijd mee helpen. Dan is het wel handig om in persoon af te spreken.
Groetjes,
Jip