Gamification van de lessen LO
-
Beste Meneer/Mevrouw,
Wij zijn Tom, Nicky, Jeroen en Finn, en wij zitten in een technasium klas op het Markland College in Zevenbergen in het leerjaar havo 5. Omdat dit jaar het examenjaar is, mogen wij een meesterproef uitvoeren, waarbij wij als hoofdonderwerp sporten hebben gekozen.
Ons doel voor de meesterproef is het verbeteren van de verhouding tussen leerlingen onderling en hun enthousiasme vergroten tijdens de lessen LO. Ons idee willen we realiseren door een online app te creëren, waarbij leerlingen opdrachten moeten vervullen om beloningen te krijgen en een nieuwe opdrachten vrij te spelen.
Deze opdracht gebeurt onder begeleiding van onze docent Dhr. van Leent, en onze opdrachtgeefster, sportarts Anne van Vegchel. Ook hebben wij een sportdocent betrokken bij deze opdracht om zijn kennis en ervaring op dit gebied met ons te delen voor mogelijke eisen van de leerlingen.
De leeftijdsgroep die we voor deze meesterproef hebben gekozen zijn 14 en 15-jarigen. Dit zijn leerlingen in de tweede en derde klas. Het probleem is dat naarmate kinderen deze leeftijd bereiken, ze minder enthousiast worden voor LO. Dit blijkt uit het onderzoek wat wij via internet hebben gedaan en via de enquêtes die we onder de leerlingen van het Markland College hebben genomen.Graag zouden wij jullie begeleiding willen vragen voor het creëren van de app. Wij zijn op zoek naar iemand die ons mogelijk kan helpen met het maken en installeren van de app. Wij hopen dat jullie geïnteresseerd zijn in ons idee en ons deze begeleiding zouden willen bieden.
Graag hopen wij snel iets van jullie te horen.Vriendelijke groeten,
Finn Groenewegen
Nicky van Rijswijk
Jeroen Verraes
Tom van Drimmelen
Markland College Zevenbergen, havo 5 -
Hoi,
Bedankt voor de aangeboden hulp, dit zal ons erg helpen.
Graag zouden wij ook een persoonlijke afspraak willen maken om beter uitleg te geven van ons idee en alvast eventuele vragen te stellen.
Aangezien wij het de komende weken druk hebben met andere schoolactiviteiten en wij vanaf 20 december vakantie hebben, zaten wij er zelf aan te denken om tussen 7 januari en 17 januari af te spreken. Komt dit uit?
Met vriendelijke Groeten,
Finn Groenenwegen, Jeroen Verraes, Tom van Drimmelen en Nicky van Rijswijk
-
Ik ben Jip! 5de jaars student aan de TU Delft en ik ben net begonnen aan mijn master Data Science and Technology. Samen afspreken om even elkaar te ontmoeten klinkt goed. We spreken elkaar na de kerstvakantie.
Als je ondertussen vragen hebt of een update voor me kun je die altijd hier over het forum sturen.
Ik ben benieuwd!
Groetjes,
Jip -
Hoi Jip,
Wij zijn weer terug van de vakantie en gaan weer verder met onze opdracht.Wij hebben onze opdrachtgeefster ondertussen ook weer gesproken en zij heeft ons een duidelijker inzicht gegeven in wat we willen en ons idee zal worden om op te letten.
Wanneer zou jij tijd hebben om binnenkort af te spreken? Wij zouden eventueel ook die kant op kunnen komen.
Met vriendelijke groeten,
Finn Groenenwegen
Tom van Drimmelen
Jeroen Verraes
Nicky van Rijswijk -
Als je je 06 nummer stuurt via een privé chat kunnen we wat makkelijker onze afspraak afstemmen. Ik kan volgende week wel afspreken, laten we dat hier in Delft doen.
Groetjes,
Jip -
Hoi Jip,
Heb je mijn nummer ontvangen?
Groetjes,
Finn. Tom, Jeroen en Nicky
-