Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registreren
    • Login

    SchaakAI

    Scheduled Pinned Gesloten Verplaatst Informatica
    7 Berichten 2 Plaatsers 3.6k Weergaven 2 Watching
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • C Offline
      ChenStuden
      voor het laatst aangepast door

      Beste student TU Delft,
      Hoi, wij doen een PWS over schaken en AI. Wij willen dus een implementatie op AlphaZero maken, maar we kunnen de opensource code niet eens goed executeren. Tot nu toe hebben we alleen de code gelezen en geanalyseerd, maar toepassen gaat niet. We moesten aan de slag gaan met Tensorflow en keras, maar telkens wanneer we de opensource willen starten krijgen we errors na errors. Dus weet iemand waar het probleem ligt?
      Met vriendelijke groet,
      Chen en Vinh

      1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • jip_rietveldJ Offline
        jip_rietveld
        voor het laatst aangepast door

        Hey ChenStuden

        Heb je een link naar het open source project van AlphaZero? Anders zou je ook je errors hier op het forum kunnen plaatsen en dan kan ik kijken of ik je verder kan helpen. Zonder deze informatie is hulp bieden wat moeilijk.

        Laat maar horen, het opzetten van Python is namelijk altijd wel goed te doen.

        Groetjes,
        Jip

        Administrator
        Student Technische Informatica

        1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • C Offline
          ChenStuden
          voor het laatst aangepast door

          Hoi Jip,
          Ja ik heb een link voor de open source code. Het is: https://github.com/Zeta36/chess-alpha-zero. Dit is de master-branch.
          De groeten,
          Chen en Vinh

          1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
          • jip_rietveldJ Offline
            jip_rietveld
            voor het laatst aangepast door

            Hey ChenStuden

            Okay lijkt allemaal niet heel ingewikkeld.

            Waarin proberen jullie Python te draaien om het project te runnen? Hebben jullie succesvol pip weten te installeren?

            Zou je daarnaast nog je error message kunnen posten? Dan weet ik bijna zeker dat we er uit moeten kunnen komen.

            Groetjes,
            Jip

            Administrator
            Student Technische Informatica

            1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
            • C Offline
              ChenStuden
              voor het laatst aangepast door

              Hoi jip_rietveld
              Sorry voor het later reageren, maar wij hebben python op een command prompt gedraaid. Wij hebben pip geïnstalleerd. Na wat troubleshooting werkt een grote deel wel behalve de run.py sl. Het gaat om een Attributenfout. !0_1574898079756_sl error.png
              De groeten,
              Chen en Vinh

              1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
              • C Offline
                ChenStuden
                voor het laatst aangepast door

                Hey jip_rietveld,
                Ik was even bezig met de delen die wel werken en wat mij opvalt dat alles normaal werkt behalve dat run.py opt soms wel en soms niet werkt. Dit is de error dat ik krijg als het eens niet werkt.![alt text](0_1574899846877_upload-99fd4ddb-daeb-4fd4-bdc1-abead846bd44 image url)
                Vriendelijk groeten,
                Chen en Vinh.

                1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
                • jip_rietveldJ Offline
                  jip_rietveld
                  voor het laatst aangepast door

                  Hey ChenStuden

                  Gekke error is het zeg. Het is ook 2 keer een andere. Misschien is het handig een IDE te downloaden voor Python. PyCharm of Anaconda zijn twee IDEs waarin Python geprogrammeerd kan worden. Die bieden allebei meer hulp bij het troubleshooten van dit soort problemen. Een IDE is een soort Word maar dan voor programmeer talen in plaats van documenten.

                  Wat ook kan werken is hulp vragen op de "issue" pagina van AlphaZero github. Die weten vaak veel beter wat er allemaal fout kan gaan en als de mensen tijd vinden om te werken aan een open source project vinden ze het ook leuk om scholieren te helpen.

                  Groetjes,
                  Jip

                  Administrator
                  Student Technische Informatica

                  1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0

                  Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                  Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                  With your input, this post could be even better 💗

                  Registreren Login
                  • First post
                    Last post
                  Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors