SchaakAI
-
Beste student TU Delft,
Hoi, wij doen een PWS over schaken en AI. Wij willen dus een implementatie op AlphaZero maken, maar we kunnen de opensource code niet eens goed executeren. Tot nu toe hebben we alleen de code gelezen en geanalyseerd, maar toepassen gaat niet. We moesten aan de slag gaan met Tensorflow en keras, maar telkens wanneer we de opensource willen starten krijgen we errors na errors. Dus weet iemand waar het probleem ligt?
Met vriendelijke groet,
Chen en Vinh -
Hey @ChenStuden
Heb je een link naar het open source project van AlphaZero? Anders zou je ook je errors hier op het forum kunnen plaatsen en dan kan ik kijken of ik je verder kan helpen. Zonder deze informatie is hulp bieden wat moeilijk.
Laat maar horen, het opzetten van Python is namelijk altijd wel goed te doen.
Groetjes,
Jip -
Hoi Jip,
Ja ik heb een link voor de open source code. Het is: https://github.com/Zeta36/chess-alpha-zero. Dit is de master-branch.
De groeten,
Chen en Vinh -
Hey @ChenStuden
Okay lijkt allemaal niet heel ingewikkeld.
Waarin proberen jullie Python te draaien om het project te runnen? Hebben jullie succesvol pip weten te installeren?
Zou je daarnaast nog je error message kunnen posten? Dan weet ik bijna zeker dat we er uit moeten kunnen komen.
Groetjes,
Jip -
Hoi Jip Rietveld
Sorry voor het later reageren, maar wij hebben python op een command prompt gedraaid. Wij hebben pip geïnstalleerd. Na wat troubleshooting werkt een grote deel wel behalve de run.py sl. Het gaat om een Attributenfout. !
De groeten,
Chen en Vinh -
Hey Jip Rietveld,
Ik was even bezig met de delen die wel werken en wat mij opvalt dat alles normaal werkt behalve dat run.py opt soms wel en soms niet werkt. Dit is de error dat ik krijg als het eens niet werkt.![alt text]( image url)
Vriendelijk groeten,
Chen en Vinh. -
Hey @ChenStuden
Gekke error is het zeg. Het is ook 2 keer een andere. Misschien is het handig een IDE te downloaden voor Python. PyCharm of Anaconda zijn twee IDEs waarin Python geprogrammeerd kan worden. Die bieden allebei meer hulp bij het troubleshooten van dit soort problemen. Een IDE is een soort Word maar dan voor programmeer talen in plaats van documenten.
Wat ook kan werken is hulp vragen op de "issue" pagina van AlphaZero github. Die weten vaak veel beter wat er allemaal fout kan gaan en als de mensen tijd vinden om te werken aan een open source project vinden ze het ook leuk om scholieren te helpen.
Groetjes,
Jip