De hoeveelheid groene energie binnen een stad vergroten.
-
Beste TU Delft,
Wij zijn Thomas van der Plas, Xander van Riel, Servaas van Dooren en Nathan Hoogenboom van het Da Vinci college locatie Kagerstraat.
Onze begeleiders zijn Nienke van Hameren en Yvonne Gallagher.
Voor onze opdracht willen wij binnen de Leidse stadsgrenzen groene energie productie en -opslag ontwikkelen. Hiervoor hebben wij de gemeente Leiden als opdrachtgever.
Onze hoofdvraag hierbij is: Hoe kunnen we de hoeveelheid groene energie binnen de stad vergroten?
en als deelvragen:
Hoe kunnen we de stad duurzamer maken door gebruik te maken van lokaal opgewekte energie?
Hoe kunnen we lokaal opgewekte energie duurzaam opslaan?
Hoe kunnen we inwoners motiveren om meer duurzaam energiebronnen te plaatsen?Ons plan:
Systeem ontwikkelen waarbij energie in de wijk wordt opgewekt en opgeslagen. Daarvoor gaan we (onder andere) de volgende onderzoeken verrichten:
Welke energiebronnen zijn er toepasbaar binnen de stad?
Hoe bereid zijn mensen om energiebronnen aan te schaffen
Als iets ze weerhoudt, hoe kunnen we daar verandering in brengen?
Welke opslagmethoden zijn er beschikbaar op grote schaal?
Ook kijken naar veiligheid en haalbaarheid binnen gegeven ruimte.Voor onze expertise:
Een expert die ons kan helpen met het ontwikkelen van een duurzaam opslagsysteem voor energie in een kleine ruimte. -
Beste Thomas, Xander, Servaas en Nathan,
Dit is echt een gaaf onderwerp zeg! Je kan echt de meest recente en efficiënte technologieën gaan toepassen. Mijn naam is Stijn, eind-bachelorstudent Civiele Techniek aan de TU Delft.
Op het eerste gezicht lijkt het gek dat ik jullie expert wil zijn op het gebied van energieproductie en -opslag.
Echter heb ik de minor (=verbredend half jaar) Electrical Sustainable Energy Systems gedaan, waarbij ik veel heb geleerd over dit soort systemen. Daarom hoop ik jullie goede feedback te kunnen geven.
Jullie vragen zien er prima uit. Wellicht kan je de deelvraag Als iets ze weerhoudt, hoe kunnen we daar verandering in brengen? aanpassen in een zin met het figuurlijke de drempel verlagen.
Hierbij is de zogenaamde terugverdientijd van groot belang.
Zouden jullie een afspraak willen maken? Momenteel heb ik het druk met de tentamens, maar ik ben maandagmiddag 11 november of dinsdagmiddag 12 november beschikbaar voor een afspraak.Groeten Stijn
-
Beste Stijn,
Wij zouden graag een keer met je willen spreken. Maandag 11 november komt voor ons wel uit. Geef maar aan waar en hoe laat, dan kunnen we over het project praten.
Nog succes met je tentamens!Groeten
Thomas -
@t_vdplas
Hoi Thomas,Leuk om te horen! Vinden jullie 11 november 13:45 een fijne tijd? Dan zie ik jullie dan!
Groetjes,
Stijn -
Stijn Smits
Is goed! Waar zien we jou? -
@t_vdplas
Ik heb de locatie in een PB gestuurd.