warmte batterij met silica gel
-
Re: Energie-opslag: silicagel
Het onderwerp voor ons pws is ook een warmte batterij met silica gel. En de voordelen en nadelen ervan. Waar kunnen we dit bouwen of in ieder geval info hieroverwarmte batterij met silica gel -
Hoi Renzo,
wat voor informatie hebben jullie al? Dan weet ik een beetje hoe ver jullie zijn en kan ik aan de hand daarvan voor jullie op zoek naar meer duidelijke informatie.
Groeten Coco
-
Hallo Coco,
Hartelijk dank voor uw reactie. Onze onderzoeksvraag is hoe we een praktische warmtebatterij kunnen ontwerpen. Hierbij hebben wij als doel om ongewenst warmteverlies op te slaan om daarna deze ongewenste warmte weer nuttig te gebruiken. We zitten met de vraag hoe we zo'n batterij kunnen maken/ontwerpen en dat die dan ook echt werkt. Dit zouden we graag demonstreren tijdens onze presentatie. Ik hoor graag van u.
Groetjes Renzo -
Hoi Renzo, dankje voor je uitleg. Ik ga me hier even over buigen en laat zo snel mogelijk meer weten. Groeten Coco
-
Hi Renzo,
TNO en de TU eindhoven hebben onglangs een warmte batterij ontwikkeld. Zij hebben een heel duidelijk filmpje over de warmte batterij en zijn 4 componenten.
Bekijk eens wat deze 4 componenten zijn, waarschijnlijk snap je de batterij dan al een stuk beter! Als er verder nog vragen zijn hoor ik het graag.Groeten Coco