Filtratie van micro- en nano plastics
-
Wij zijn twee scholieren van het Niftarlake college en voor het vak Onderzoek & Ontwerpen (O&O) gaan we in het eindexamenjaar een groot eindproject doen. Dit heet de Meesterproef. Bij O&O vinden we oplossingen voor problemen van het bedrijf of verbeteren we bestaande producten.
Wij benaderen u omdat wij erg geïnteresseerd zijn in filteren van microplastics uit water.
Wij hebben dit onderwerp ook voor ons profielwerkstuk (PWS) gekozen. Daarvoor gaan we onderzoek doen wat er al bestaat aan filtratiesystemen die Micro- en Nano-plastics uit het water van onze rivieren en zeeën kan filtreren. Voor onze Meesterproef willen wij graag doorwerken vanuit ons PWS en een verbeterd ontwerp van een van deze filtratiesystemen bedenken.Wij zoeken een begeleider die ons zou willen helpen bij deze Meesterproef. Hopelijk kunnen we een afspraak maken om langs te komen om hierover gedachten te wisselen.
Uitgebreide informatie vindt u in de bijlagen. Hopelijk bent u erg enthousiast over ons onderzoek.
Met vriendelijke groet,
Aidan Tran en Jan-Willem Siero, -
Beste Aidan en Jan-Willem,
Wow, dat zie je niet vaak, dat jullie doorwerken vanuit je PWS!
Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Stijn, 4e-jaars Civiele Techniek bachelorstudent.
Goed dat jullie gelijk willen afspreken, ben namelijk benieuwd naar jullie PWS en ideeën om deze te verbeteren.
Helaas kan ik nu geen bijlage zien. Zouden jullie deze naar mijn mail sjssmits@gmail.com willen sturen?
Laat maar weten in welke week een afspraak het beste uitkomt.Alvast bedankt en hopelijk tot snel,
Stijn
-
beste Stijn,
Is de bijlage aangekomen?
Daarnaast hadden we nog een vraagje, is het mogelijk om een rivieren kaart te krijgen van Nederland? We hebben onderzocht en konden helaas geen goeie kaart vinden voor ons onderzoek tot we bij de website tudelft kwamen en er stond dat je speciaal zo'n kaart kan huren ofzo. We zouden de kaart graag willen gebruiken om uit te stippelen waar we onze monsters gaan nemen van de rivieren de Rijn & de Maas om aan te kunnen tonen dat er in die Europese rivieren ook microplastics zitten. Is het mogelijk dat je ons hiermee kan helpen?met vriendelijke groet,
Aidan Tran & Jan-Willem Siero -
@Willem-and-Aidan
Hoi Jan-Willem en Aidan,Yes, deze is aangekomen, dankjewel hiervoor!
Heb je misschien een link hiervan? Als student kun je best veel software voor studiedoeleinden gratis krijgen, als dit lukt dan kunnen we een afspraak maken om er samen naar te kijken!Groeten Stijn
-
beste Stijn,
als eerst willen we even onze excuses aanbieden dat we zolang al niks meer van ons hebben laten horen. Wij zouden graag een keer een afspraak maken om te praten over ons PWS als onze Meesterproef. We zijn nu al weer een stuk verder met alle onderzoeken, maar het is toch wel handig om een second opinion te krijgen met wat we aan het doen zijn.
We kunnen je alvast een mail sturen met wat we al hebben, als je dat wilt.
Is het mogelijk om een afspraak te maken? zo ja wanneer komt het het best voor je uit?
alvast bedankt en hopelijk tot snel,Aidan en Jan-Willem
-
@Willem-and-Aidan
Ha Willem en Aidan,Geen probleem hoor. Goed om te zien dat jullie een afspraak willen maken!
Een andere invalshoek kan inderdaad nooit kwaad. Graag ontvang ik een mail met jullie voortgang, zodat ik me even in kan lezen voor aanvang van ons gesprek.
Wat vinden jullie van maandag 9 december in de namiddag?Met vriendelijke groet,
Stijn Smits
-
hi stijn,
De mail over ons verslag hebben we naar je gestuurd.
Maandag 9 december gaat zeker lukken, welke tijden komen voor jou het best uit?Met vriendelijke groet,
aifan en jan-willem
-
@Willem-and-Aidan
Top dat jullie dan kunnen. Wat vinden jullie van 16:00 hier in Delft?
Ik heb in de mail de exacte locatie doorgestuurd. Tot dan!Stijn