Rendement van een pulserende straal motor (Pulse jet) berekenen/meten?
-
Hallo,
Wij hebben een pws over het rendement van een pulserende straalmotor. Hierbij zijn wij van plan om er zelf een te bouwen en hiervan het rendement te maximaliseren. Om het rendement te berekenen moeten wij zowel de energie die erin gaat als de nuttige energie weten. De energie die erin gaat is makkelijk te achterhalen. Alleen lopen wij vast op het berekenen/meten van de nuttige energie. Wij vroegen ons af of een van jullie ideeën heeft?
Alvast bedankt voor jullie tijd,
Met vriendelijke groeten Jamie van Es en Damien Keijzer
-
Ha jongens,
Dit is een stuk ingewikkelder dan je zou denken. Het komt erop neer dat als je dit exact zou willen berekenen, je drukverschillen en exhaust velocities zou moeten gebruiken. (als je de formules wil, moet je maar even vragen, stuur ik ze!). Probeer een simplistische methode te vinden, denk aan misschien je motor op wieltjes te zetten o.i.d. Dit laat ik aan jullie over.
Succes! -
Storm Holman Goedendag,
Bedankt voor je antwoord! Aan de wielen zat ik inderdaad ook al aan te denken en zo via w = f * s de arbeid te bepalen. Misschien wel de beste oplossingen want als ik het zo hoor is de druk binnen de combustion chamber aardig lastig te meten. Zou je alsnog de formules op kunnen sturen dan kan ik ze verwerken in me verslag en nog even over nadenken.
Alvast bedankt en een fijne dag verder,
Damien Keijzer en Jamie van Es
-