Zonnecellen van perovskiet
-
Zonnecellen van perovskiet. Voor ons pws willen wij graag zonnecellen van perovskiet maken. Deze specifieke zonnecellen hebben we nodig, aangezien we de stof cafeine aan de zonnecellen willen laten binden. Zonnecellen van perovskiet zijn vrij nieuw en de technieken hiervoor ook... Hebben jullie enig idee of het mogelijk is om ergens deze cellen aan te schaffen/zelf te maken?
-
Hey @Jan123
Perovskiet is inderdaad een super nieuwe ontwikkeling in de zonnecel wereld. Over zelf een zonnecel maken weet ik niet zoveel. Maar ik geloof dat het internet je daar wel goed mee kan helpen.
Als je alleen de stof zelf wil kopen zou je ook altijd je scheikunde docent kunnen raadplegen. Je zal soms verstelt staan hoeveel die weten over het inkopen van specifieke stoffen.
Groetjes,
Jip -
Dit bericht is verwijderd! -
hallo Jip,
Heb je ook enig idee hoe we de stof cafeine aan de zonnecellen kunnen laten binden? Is er eventueel een mogelijkheid om zonnecellen van perovskiet te maken op de universiteit?
Mvg, Jan
-
Ha @Jan123
Ik zal informeren bij een professor of die de benodigheden en de tijd heeft liggen maar ik wil niets garanderen. Over een specifiek perovskiet zonnecel weet ik niet genoeg. Het is in ieder geval wel mogelijk om zelf een zonnecel te maken. Misschien dat jullie PWS er dan achter gaat komen hoe moeilijk het is om dat met perovskiet te doen.
Groetjes,
Jip