Het bouwen van en/of het experimenteren met een zonnecel
-
Hallo,
Voor ons profielwerkstuk hebben wij het onderwerp zonnecellen gekozen en uiteraard dienen we hiervoor een praktisch onderdeel uit te voeren. We vroegen ons af in hoeverre het mogelijk is een werkende zonnecel te maken of eventueel met bestaande zonnecellen van verschillende materialen - eg. silicium, tinoxide en organische materialen - te experimenteren in TU Delft. We zouden graag onder andere beïnvloedende factoren op het rendement van een zonnecel willen onderzoeken, zij het de intensiteit en golflengte van het opvallende licht, of andere factoren. Zouden we eventueel erop attent worden gemaakt wat de mogelijkheden zijn wat betreft ons onderzoek en in hoeverre het zelf bouwen van zonnecellen realistisch is?
Alvast bedankt.
Tim en Soroush -
Hey @Soroush
Wij hebben zelf geen materialen liggen om eventueel zelf een zonnecel te bouwen. Wel hebben we experimenten liggen die de effectiviteit van een zonnecel meten! Ik zal je op de interesse lijst zetten en bericht geven over wanneer die experimenten gehouden kunnen worden. Ik zal dit via dit forum doen en eventueel ook via de mail.
Over de haalbaarheid van het zelfbouwen van een zonnepaneel moet ik eerlijk toegeven dat ik het niet zo goed weet. Ik hoop dat het internet jullie daarbij kan helpen. Als er eventueel ingewikkelde stappen of materialen bij komen kijken kan ik natuurlijk wel altijd helpen.
Groetjes,
Jip -
Bedankt voor de reactie. We zullen wachten.
-
Hoi,
Wij hebben een bijna identiek practicum nodig voor ons pws dus vroeg ik me af of wij ook op deze interesse lijst kunnen komen. Ons pws gaat over de invloed van factoren als golflengte en temperatuur op de effectiviteit van zonnecellen. Ook wij willen dus graag experimenteren hiermee op het TU Delft.
Mvg,
Marc, Max en Vincent -
Top @MaxL
Deze maandag draai ik een pilot. Ik gok dat ik contact met jullie opneem over de volgende workshop data hierna.
Groetjes,
Jip -
Beste Jip,
Is er al nieuws over de datum van de volgende workshop? En hoe neemt u contact met ons op?
Mvg,
Marc, Max en Vincent -