Myo-elektrische handprothese ontwerpen
-
Hallo,
Voor mijn pws wil ik graag een myo-elektrische handprothese ontwerpen met behulp van het programma Solidworks. Met de focus op de knijpkracht die zo'n hand kan leveren. Ik ben niet niet bekend met het programma, maar mijn school stelt het programma ter beschikking en heeft er een aantal oefenopdrachten bij. Ik weet niet hoe een myo-elektrische handprothese in elkaar zit. Misschien zou het ook nog lukken om het te 3d-printen.
Gr.
-
Hallo @water ,
Leuk onderwerp! Zelf heb ik ook veel gewerkt met SolidWorks. De tutorials die bij het programma zitten zijn erg duidelijk en leerzaam. Solidworks leren kan het best door veel te oefenen. Heb je al onderzoek gedaan op internet om meer te leren over myo-elektrische handprotheses? Dat is namelijk het onderzoek dat hoort bij je profielwerkstuk.
Groet,
Midas -
Hallo,
Ik heb even wat informatie opgezocht over zo'n prothese. Na het ontwerpen op Solidworks ben ik van plan het te gaan 3d-printen. Het probleem zit m nu volgens mij bij het coderen van de arduino na de EMG. Ik ben totaal niet bekend met de programmeertaal en dit duurt volgens mij een lange tijd om onder de knie te krijgen. Misschien dat er al bestaande codes zijn?
Gr
-
Hallo @water ,
Zou je je probleem iets duidelijker kunnen formuleren? Wat moet je arduino doen? Voor de meeste functies die je een arduino wilt laten uitvoeren is inderdaad al code geschreven of iets wat er op lijkt. Oefen met googlen naar deze code, dat ga je later nog veel gebruiken!
Groet,
Midas