Goedkoop aardbevingsbestendige woning in sloppenwijk
-
Hallo,
Ik en vier andere leerlingen zitten op de Werkplaats Kindergemeenschap Bilthoven in vwo 5. Wij maken een pws over het onderwerp die in de titel staat. Wij vragen ons af of wij de aardbevingssimulator zouden mogen gebruiken om het model dat wij willen maken te kunnen testen. Als het mogelijk is, op welke datum zou dit dan kunnen? Wij kunnen vanaf 1 juli.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Wies Koster, Simone, Lars, Suus en Pepijn (vwo5) -
@wkoster
Beste Wies, Simone, Lars, Suus en Pepijn,Wat vet dat jullie de simulator willen gebruiken.
De periode die jullie hebben voorgesteld ligt nog nét niet tegen de vakantieperiode van de TU Delft.
Onder voorbehoud zouden jullie kunnen langskomen op donderdag 4 juli. Dit kan ik jullie pas rond 24 juni definitief laten weten, i.v.m. een potentiële herkansing die op 5 juli staat gepland.
Anders wordt het een moment na de zomervakantie. Ik ga m'n best doen zodat 4 juli door kan gaan!Met vriendelijke groet,
Stijn -
Stijn Smits
Beste Stijn,Heel erg bedankt voor de snelle reactie en deze mooie kans om ons model te testen! Wij zijn er echter in de afgelopen weken achtergekomen dat we het deze laatste periode van het schooljaar erg druk hebben en onze originele planning niet kunnen aanhouden. Wij kunnen ons model daardoor helaas nog niet af hebben op 4 juli. Wel gaan wij hard aan de slag en zouden het erg fijn vinden als we een datum kunnen vinden na de zomervakantie.
Met vriendelijke groet,
Wies, Simone, Lars, Suus en Pepijn -
Hoi Wies,
Goed om te zien dat jullie een ambitieuze deadline hadden ingesteld, helaas is dat niet altijd haalbaar inderdaad.
Is goed, ik hoor wel van jullie t.z.t!Groeten Stijn
-
Hoi,
We zijn nu net sinds een korte week weer op school en gaan hard aan de slag om al ons onderzoek voor elkaar te krijgen. We zouden het heel fijn vinden als we ons ontwerp kunnen testen op de simulator in de periode van 7 tot 11 oktober. Hopelijk lukt dit!
Bedankt en met vriendelijke groet,
@wkoster
Ha Wies,Goed om te zien dat jullie nu ook een ontwerp gaan maken!
Zorg ervoor dat de materialen die jullie gebruiken niet te stijf zijn (dus niet kleine bakstenen, houten staafjes met 1cm+ diameter, triplex platen).
De reden hiervoor kan ik tijdens de middag zelf nog uitleggen!
De volgende materiaalcombinaties kunnen jullie op weg helpen met een constructie die licht en 'slap' genoeg is om mee te bewegen op de aardbevingstrilplaat:- Spaghetti met lijm (weinig lagen spaghetti gebruiken anders is de constructie te stabiel)
- Klei met satéprikkers
- Marshmello's met satéprikkers
- Elastiekjes met spaghetti
De constructie kan worden ingeklemd in een oppervlak van 15x20 centimeter. Als jullie hiervoor kiezen, zorg er dan voor dat de basis van de constructie een plaat van 15x20 cm is. Deze mag wel van een wat stijver materiaal zoals triplex zijn.
In die week zou ik wel tijd voor jullie kunnen vrijmaken. Komt vrijdagmiddag 11 oktober om 13:30 jullie uit?Groeten Stijn
-
Hi Stijn,
11 oktober 13.30 is prima voor ons! Waar moeten wij precies zijn op de TU? Bedankt voor de tips. Wij gaan weer verder aan de slag.
Groetjes,
@wkoster
Super! Tot dan.
Ik heb je een mail gestuurd met de precieze locatie.Groetjes,
Stijn