AI Robot
-
Beste TU Delft,
Ik doe mijn PWS over een robot met kunstmatige intelligentie die uit een doolhof moet zien te komen, mijn (voorlopige) onderzoeksvraag luidt dan ook: "Hoe kan een robot met kunstmatige intelligentie zelf zijn weg in een doolhof vinden?"
Mijn vraag is of er studenten / professoren zijn die zich verdiept hebben in of werken met kunstmatige intelligentie (vooral neural networks en machine learning) en die mij eventueel aan sleuteldocumenten kunnen helpen voor mijn bronnenonderzoek / kunnen helpen met het programmeren van een neural network.
Met vriendelijke groet,
Djordi Kruyt -
Hey @idrojd
Zelf heb ik een paar vakken hierover gehad. In 1 opdracht moesten we precies oplossen wat jij nu voorstelt. Dat doen we niet met neural networks maar een variant op machine learning.
Het algoritme wat je zoekt, en dit is maar eentje uit de lijst met keuzes, heet "Ant Colony Optimization". Ik zou het vooral even googlen.
Dit is wel meer een machine learning model die draait op een computer, bij een robot die helemaal niets weet over het doolhof wordt het wel een stukje moeilijker. Er zijn dan wat simpelere methodes die zij kunnen proberen. Zoals bijvoorbeeld de "rechts aanhouden methode"
Is dit al een goed begin?
Groetjes,
Jip