Epoxy
-
Hallo!
Ik ben bezig met een praktische opdracht over asfalt. Ik heb een dag meegelopen bij Dura Vermeer. Ik las een artikel over de TU Delft, die een samenwerking was begonnen met dura vermeer met het idee van epoxy in asfalt. Link van het artikel staat hieronder.
https://www.tudelft.nl/2018/citg/beurs-voor-technologieen-voor-duurzaam-asfalt/
Ik zou meer willen weten over de chemische eigenschappen van epoxy, en met deze eigenschappen willen bepalen waarom het asfalt wordt verbeterd door asfalt. Vaak als ik op internet opzoek over epoxy in asfalt krijg ik experimenten, maar ben dus op zoek naar de verklaring.
Ik vroeg me af of de TU delft meer over de chemische eigenschappen weet.
Groetjes,
Mats
-
@Mats
Beste Mats,Gaaf onderwerp voor je praktische opdracht. Heb je al geprobeerd in het Engels te zoeken? Wanneer je zoekt op specifieke onderwerpen zoals deze, kan dat vaak een uitkomst bieden.
Ik denk dat je met deze link hopelijk een stuk verder komt dan je al was gekomen.
Hier staan chemische eigenschappen gegeven aan het begin van de pagina. Daarnaast staan verder op de pagina mogelijke toepassingen gegeven van epoxy, onderbouwd met grafieken. Probeer zelf na te denken welke van deze toepassingen relevant zouden kunnen zijn, wanneer deze worden gecombineerd met asfalt en bitumen.
Hopelijk kun je nu verder met je opdracht! Als er nog bepaalde vertalingen lastig zijn of je nog verdere vragen hebt, help ik je natuurlijk graag!Groeten Stijn