PWS omtrent lucht-en ruimtevaart
-
Hoi,
Mijn PWS begin in februari, dus ik ben al druk aan het brainstormen over het onderwerp. De studie lucht-en ruimtevaarttechniek spreekt mij heel erg aan, dus het lijkt me leuk om mijn PWS daar op aan te laten sluiten. Daarnaast ben ik ook op zoek naar een origineel onderwerp, dus niet iets wat ik al vaak voorbij heb zien komen. Mijn vraag luidt nu ook: hebben jullie tips voor het vinden van iets origineels? Of misschien voorstellen?
Bijvoorbeeld het proberen te bouwen van een zo duurzaam mogelijk vliegtuigje sprak me heel erg aan, maar ik mis daar toch iets in ofzo.
Alvast bedankt! -
Hoi Mila, @Mila
wat leuk dat je zo enthousiast ben over luchtvaart- en ruimtevaarttechniek! Tips om iets origineel te vinden: Probeer out of the box te denken door niet voor de hand liggende combinaties te maken tussen theorie/schoolvakken/hobbys/interesses. Voorbeeld: Stel je vindt muziek een leuk vak dan zou je bijvoorbeeld onderzoek kunnen doen naar het geluid van vliegtuigen. Ander voorbeeld: psychologie en vliegtuigen: Kies iets wat jij interessant vindt op het gebied van psychologie en kijk of je hiermee de "human error" zou kunnen verbeteren.
Verder helpt het ook om veel te googelen en artikelen te scannen. Hierdoor krijg je een beter idee van wat er allemaal mogelijk is.
Succes!
Juul