PWS Amsterdamse Lotingssysteem
-
Hi allemaal,
Ik heet Joshua en woon in Amsterdam. Bij de lotingen voor middelbare scholen hebben we hier altijd problemen met kinderen, die vinden dat ze onterecht geplaatst zijn en daardoor willen ruilen met anderen. Natuurlijk is het een slecht idee om kinderen te laten ruilen, vanwege strategisch loten enzo, maar ik vroeg me af of het lotingssysteem te verbeteren is met Machine Learning en Neural Networks.
Vandaar deze hoofdvraag.Hoofdvraag
In hoeverre kan het percentage tevreden scholieren verhoogd worden in het Amsterdamse lotingssysteem door middel van Neural Networks?
Deelvragen
Kan het Amsterdamse lotingssysteem in de huidige vorm verbeterd worden?
Kan het verbeterd worden met Neural Networks?Ik heb al wel wat ervaring met Machine learning en Tensorflow. Ook kan ik wel werken met Python en Numpy, maar ik heb het nog nooit op zo'n schaal iets gedaan en daarom vind ik het een leuke uitdaging.
Ik zou graag wat hulp bij mijn project willen krijgen!
-
Hey @djosh
Wat een ontzettend tof project heb je opgepakt Joshua. Tegen wat voor problemen loop je nu op? In principe is met libraries een neurale netwerk maken niet heel lastig met enig programmeer ervaring.
Waar je het hardst over na moet denken is wat de training set wordt. Wat zijn de inputs die leerlingen geven waarop we baseren bij welke school ze ingeloot moeten worden. Dat kan geslacht zijn, hobbies, adres, noem maar op. Je moet een manier vinden om deze inputs in binaire te representeren zodat het neurale netwerk ze kan gebruiken. Daar zou ik beginnen in ieder geval.
Als je al niet weet wat een training set is kunnen we eerst samen meer de theorie van neurale netwerken in duiken. Ik probeer een beetje te zoeken op wat voor niveau je zit.
Groeten,
Jip