Generation Z
-
Hallo,
Wij zijn Sanne Hazenoot, Jasmijn Tromp, Tamara Dofferhoff, Anouk Bouwmeester (vwo 6) en Natascha Brouwer (havo 5) van het Northgo College, Noordwijk.
Wie is onze opdrachtgever & wat is je opdracht:
Het bedrijf REGGS is onze opdrachtgever. REGGS is een ontwerp- en innovatiebureau dat zich richt op het genereren van groei voor merken. Het bedrijf helpt merken van over de gehele wereld met hun verpakkingen, vormgeving en ‘brand identity’.
Wij hebben van REGGS de opdracht gekregen om verpakkingen te ontwerpen die interessant zijn voor generatie Z. Generatie Z zijn de mensen die tussen 1995 en 2010 zijn geboren en zich geen leven zonder technologie kunnen voorstellen. Wij moeten deze verpakking interessant maken door ons te focussen op smart packaging.
Ons hele project zullen wij in het engels doen, aangezien wij een internationale meesterproef doen, waarbij we ook contact hebben met studenten uit Italië.Onze hoofd- en deelvragen:
Hoofdvraag: How can we make (make-up) products more appeal to Generation Z by using smart packaging?
Deelvragen:
Who are the people of generation Z?
How does generation Z behave when they are using make-up?
Is the consumer journey of generation Z different to the consumer journey of other generations?
What are things that affect the purchasing decisions of most people of generation Z?
What are activities that occupy people of generation Z?
What is important for them by choosing between products?
How can you reach people of generation Z?
How important is social media to generation Z (and how do they use it)?
Why do we have to target people of generation Z apart?
Why is generation Z important?
What is smart packaging or connected packaging?
What forms of smart packaging are there already at the moment and how are they different to normal packaging?
Where are the already existing forms of smart packaging used for or why don’t we use them?
Are there already technologies that connect packaging with social media?
What are the advantages and disadvantages of smart packaging?
What are relevant examples of smart packaging/connected packaging, and why are they relevant to generation Z?
Ons plan + wat we al hebben
We hebben al een literatuuronderzoek gedaan, hierin hebben we met behulp van bronnen van het internet de deelvragen beantwoord. Voor een deel van de deelvragen hebben we ook een enquête gemaakt, de antwoorden daarvan moeten we nog krijgen en verwerken. Onze volgende stap is het daadwerkelijk bedenken van een idee voor de verpakking van make-up. Wij hebben een map op drive met allerlei informatie wat uitgebreider is. Deze kunnen wij delen met onze expert zodat hij/zij zich kan verdiepen in ons onderwerp. In deze map staat alle informatie die nodig is.
De expertise die we nodig hebben:
Waar wij een expert voor nodig hebben is het controleren van ons literatuuronderzoek en kijken of we essentiële informatie missen. Dat is echter niet het belangrijkste, want ons literatuuronderzoek is al zo goed als klaar.
Waar wij vooral een expert voor nodig hebben is het begeleiden van het bedenken van een idee tot de uitvoering. Wij zouden graag dingen willen leren over manieren van brainstormen en innovatief denken. Als wij eenmaal een idee hebben zouden wij willen weten hoe we deze het beste kunnen uitwerken: is er een bepaalde volgorde waar je over na moet denken? Wij zouden dan graag tips willen krijgen over of we vergeten over bepaalde aspecten na te denken. Kortom, of wij het idee uitgebreid genoeg uitwerken.
Tot slot zouden wij dingen willen leren over hoe we dit idee het beste naar voren kunnen brengen, denk hierbij aan: schetsen, een 3d-model maken, het idee presenteren etc.
Wij hopen dat iemand ons hiermee kan helpen.Groetjes,
Sanne Hazenoot -
Hee @Technasium ,
Ontzettend gaaf onderwerp! Ik ben Midas, 23 jaar en werktuigbouwkunde student. Ik zal jullie helpen met jullie meesterproef als jullie vastlopen!
Groet,
Midas -
Hee Midas,
Fijn dat je ons kan helpen! Wij hebben een map op google drive met al onze documenten. Zullen we deze met je delen? Dan kan je zien waar wij mee bezig zijn. Zou je je mail kunnen sturen?
Wij hebben geen expertise meer nodig voor het literatuuronderzoek, die is al zo goed als afgerond. Het gaat nu dus nog om het bedenken van het idee tot uitvoering.
Verder gaan wij nu beginnen aan het brainstormen. Zijn er concrete tips die jij hebt voor brainstormen? Zo niet zouden wij je willen vragen of wij jou volgende week vrijdag (vrijdag 12 oktober) kunnen sturen wat wij tot nu toe hebben en of je hier naar zou kunnen kijken in de daarop volgende 2 weken en wat tips zou kunnen geven.
Dat zou ons echt helpen!Groetjes,
het team
(Natascha, Jasmijn, Tamara, Anouk en Sanne) -
Hee @anoukbouwmeester ,
Goed om te horen dat jullie al klaar zijn met jullie literatuuronderzoek. Voor het brainstormen is het belangrijk dat jullie out-of-the-box denken. Wat vaak goed werkt is een groot whiteboard te pakken en stiften om veel op te kunnen schrijven. Je kunt bijvoorbeeld mindmaps tekenen. Het belangrijkste is dat je op een nieuwe manier gaat kijken naar jullie project. Bedenk dus vragen die je aan het eind van de sessie beantwoord wil hebben en probeer die op een creatieve manier te behandelen.
Ik wil mijn email wel geven. Echter mogen jullie deze eenmalig gebruiken om jullie bestand te sturen. We houden wel contact via dit forum zodat het voor mij overzichtelijk blijft.
Groet,
Midas -
Heey @Midas-Becker ,
dankjewel voor de tips voor het brainstormen! We zijn afgelopen donderdag (11 oktober) begonnen met het brainstormen voor onze fase 3. Ons plan is om voor zondag (21 oktober) fase 3 zo goed als af te ronden en we zullen hem dan ook naar je sturen! Het zou fijn zijn als je hier dan naar zou willen kijken en wat tips zou kunnen geven! We hopen dat dit voor jou uitkomt.
Verder begrijpen we dat je liever contact houdt via dit forum, dus zullen we je email alleen gebruiken voor de bestanden!
Groetjes,
Sanne, Natascha, Jasmijn, Tamara en Anouk -
Helemaal top! Succes!