PWS: Op welke manier kan het rendement van zonnecellen in zonnepanelen verhoogd worden?
-
Hallo,
Wij doen ons profielwerkstuk over het rendement van zonnecellen omdat wij beiden geïnteresseerd zijn in de ontwikkelingen op het gebied van duurzame energie. Wij willen onderzoeken hoe we het rendement van zonnecellen in zonnepanelen kunnen verhogen. Wij zouden daarom graag zelf zonnecellen maken en deze bestuderen.
Onze vraag is of iemand ons zou kunnen helpen hierbij. Als dit niet mogelijk is, is iedere andere vorm van hulp ook welkom.We horen graag van u,
Bram Donkers en Nick van Gennip
Vwo 6 -
@Nick1405
Hallo Bram en Nick,Het is een tijdje geleden sinds jullie je vraag hebben gesteld, maar ik kan jullie waarschijnlijk wel helpen. Om een beetje te kijken of het maken van jullie eigen zonnecel haalbaar is zou ik jullie eerst willen vragen om iets meer details te geven over jullie project.
Hebben jullie voor je onderzoek al hoofd- en deelvragen bedacht? En als jullie het over zonnecellen hebben gaat die dan om een specifiek type of meer algemeen?
Groetjes,
Sanne -
Hallo,
Het spijt ons dat we zo laat gereageerd hebben. We hadden het erg druk met onze SE-week en Nick kan niet meer inloggen op deze site waardoor we eerst vast liepen. Daarom reageer ik nu.
Heel fijn dat je ons zou willen/kunnen helpen!
We hebben in een vorige deelvraag behandeld dat er 7 factoren zijn die invloed hebben op het rendement van een zonnecel. Dat zijn: de intensiteit van de zon; reflectie van het zonlicht; de weerstand van de stroomkring; schaduwval; het materiaal van een zonnecel; temperatuur; en defecten in de kristalmatrix.
We zouden graag (minstens) 1 van deze factoren nader onderzoeken.
Zou je ons daarbij kunnen helpen?We horen graag van je,
Met vriendelijke groet,
Bram Donkers en Nick van Gennip
-
@BramD
Hallo Bram en Nick,Ik heb net op jullie vraag gereageerd die jullie in de mail hadden gestuurd, dus jullie kunnen heel even daar naar kijken.
Groetjes,
Sanne