tunnelveiligheid en -installaties in de toekomst
-
Beste Meneer/Mevrouw,
Wij zijn voor onze meesterproef van het Technasium op zoek naar een expertbegeleider. Onze groep bestaat uit Lauren Blinkhof, Twan Stolwijk en Maaike Kamer. Wij zitten nu in 6vwo van het Groene Hart Lyceum in Alphen aan den Rijn. Onze begeleiders vanuit school zijn Jacques Koole en Gert de Geest.
Wij hebben van Croonwolter&dros de opdracht gekregen om uit te zoeken welke veiligheids- en tunnelinstallaties er in de toekomst nog nodig zijn en welke installaties er bij moeten komen. Wij gaan bedenken hoe de tunnels er over 30 jaar uit zullen zien. Hierbij moeten we onderzoek doen naar de tunnelveiligheid bij het veranderende verkeersaanbod in Nederland.
Onze hoofdvraag is 'Hoe zien de tunnelveiligheid en -installaties er in de toekomst uit?'. Hierbij hebben wij de volgende deelvragen:
- Welke verkeersinstallaties zijn er in de huidige situatie?
- Welke wetten/milieuafspraken zijn er met betrekking tot verkeer?
- Wat is de verwachting van een expert?
- Wat is onze verwachting van het toekomstige verkeersaanbod?
- Welke installaties zijn overbodig bij het nieuwe aanbod/ Welke worden later overbodig?
- Welke installaties zijn er nodig bij dit veranderende aanbod?
Wij hebben expertise nodig op het gebied van Civiele Techniek.
Met vriendelijke groeten,
Twan Stolwijk, Lauren Blinkhof en Maaike Kamer -
Hey Twan, Lauren en Maaike,
Mijn naam is Stijn, 3de jaars student Civiele Techniek aan de de TU Delft. Het klinkt als een interessant onderwerp, ik hoop dat ik jullie duidelijke expertise kan bieden!
Jullie kunnen mij inhoudelijke vragen stellen, dus vraag maar raak!
Nog even iets over jullie derde deelvraag: bedoelen jullie met het woord expert mij, of een expert uit het bedrijfsleven die zelf al ervaring heeft met het bouwproces van tunnels?Ik hoor van jullie!
Groeten Stijn
-
Hallo Stijn,
Excuses voor de late reactie.
Voor de derde deelvraag willen we ideeën van verschillende experts over de toekomst opzoeken. Ook zouden we graag jouw ideeën over de toekomst van tunnels en mobiliteit willen weten.
Tot zover hebben we nog geen vragen, maar anders zullen we die zeker stellen.
Groeten
Lauren, Twan en Maaike