Pws, elektrisch autootje bouwen mbv. brandstofcel
-
Hi, wij willen graag voor ons pws een elektrisch autootje maken met een brandstofcel. Wij hebben zelf geen beschikking over een goede brandstofcel en vroegen ons af of jullie ons daar mij kunnen helpen. Verder vinden we het moeilijk om een passende hoofdvraag en de daarbij behorende deelvragen/expirimenten op te stellen. Hebben jullie ideeen daarvoor?
Verder hebben wij nog gezien dat er een pws middag is en die zou best goed aan kunnen sluiten op ons pws, echter hebben we dan wel een aansluitend expiriment nodig om dan uit te voeren.
grotetjes,
Demi en Willemijn -
@Willemijn-bloem
Hoi meiden,Het is een leuk idee om zelf een auto te bouwen met een brandstofcel, maar realiseer je wel dat alles dat te maken heeft met de waterstoftechniek in auto's relatief nieuw is en dus ontzettend duur. Wij hebben zelf een paar educatie modellen van brandstofcellen waar wij scholieren proeven mee laten doen, maar die zou je niet zo 1,2,3 in een autootje kunnen plaatsen.
In dit filmpje laten ze een educatie model zien dat elektrolyse doet en dan ook rijdt op de gemaakt waterstof. Ik heb ook modellen gezien die een ballon met waterstof gebruiken als tank. Als jullie dit zouden willen doen dan zullen jullie wel zelf zo'n cel moeten aanschaffen. Dus ga eerst even na of jullie dit kunnen en willen.
De set die wij hebben staan kan worden gebruik voor proeven zoals het berekenen van de efficiëntie van de waterstofcyclus. Wellicht is dit anders een goed back up optie. Wat denken jullie?
Dan voor de pws middag van 27 september. Jullie kunnen langskomen, maar dan is het wel belangrijk om al een plan van aanpak te hebben, maar ook de basics als hoofd- en deelvragen. Ik ben zelf niet aanwezig op deze middag en mijn collega's weten hier een stuk minder van.
Is het een idee om via het forum te kijken naar jullie hoofd- en deelvragen en of jullie een auto willen bouwen of niet. Vervolgens kunnen we dan kijken of jullie een andere pws middag langskomen voor een praktische opdracht.Ik hoor graag van jullie.
Groetjes,
Sanne