Straalmotor maken
-
Hi,
Wij zijn 3 6vwo leerlingen die gemotiveerd zijn om een (simplistische) model straalmotor te maken. Wij zouden graag ons verdiepen in de stof, maar vooral met een van jullie praten over het bouwen van onze eigen straal motor.
Onderzoeksvraag: Kunnen wij een model straalmotor maken?
roger kalkman
-
Beste Roger, @rgkalkman
Cool idee! Ik denk altijd "alles kan", maar is het ook haalbaar met betrekking tot jullie budget en tijd? De onderzoeksvraag moeten jullie dus nog iets verder specificeren. Verder raad ik aan een duidelijke keuze te maken voor "onderzoeken" of "ontwerpen", want op dit moment is dat nog niet helemaal duidelijk.
Succes!
Juul
-
Beste Juul,
Wij willen niet een super ingewikkelde straal motor maken, wij hebben projecten gevonden waar dit mogelijk is. Voor ons is het process belangrijker en leerzamer dan het eindproduct. Natuurlijk willen we graag een werkende straalmotor ontwerpen. Wij begrijpen dat het moeilijk is, maar zouden graag met jullie hulp een simplistische straalmotor ontwerpen. Wij kunnen een ontwerp sturen. Hier is een filmpje van een voorbeeld, alleen de stroomlijning is verkeerd om. https://www.youtube.com/watch?v=mYchu6_Rw3k
roger
-
Beste Roger, @rgkalkman
Vet filmpje! Begrijp ik het goed dat jullie deze "juice can jet engine" graag na zouden willen maken? Als je een keer met mij wil sparren over dit idee kan dat door je aan te melden voor een PWS middag wanneer ik aanwezig ben. Als jullie (andere) vragen hebben dan kunnen jullie mij natuurlijk ook altijd bereiken via dit forum.
Groetjes,
Juul -
Beste Juul, @Juul-Jongbloed
Ja, dat is inderdaad wat wij willen maken! Wij willen graag even praten met jou over het onderwerp. Waar kunnen wij aangeven dat wij met jou opeen pws middag willen praten? Is het de bedoeling dat wij materiaal meenemen voor een eventuele prototype? Of is de middag alleen voor een ontwerp maken? Wij willen graag met jullie expertise een werkende straalmotor maken.
roger
-
Beste Roger, @rgkalkman
we hebben inmiddels al telefonisch contact gehad en ik zie je zo op de PWS middag!Groetjes,
Juul
-
beste juul,
als vervolg op ons gesprek nog wat vragen.
Wat is precies de theorie achter de ontstekingskamer in een straalmotor?
Verder hebben wij een boek geleend genaamd engineering thermodynamics, kan jij ons toevallig wat onderwerpen of bladzijdes geven die te maken hebben met ons onderwerp?roger
-
Beste Roger, @rgkalkman
Ik heb helaas jullie vraag niet kunnen vinden in het boek van thermodynamics, maar wel op de website van NASA. Check even deze link.
Succes!
Juul