Downforce Formule 1 auto



  • Hallo,
    Wij willen voor ons PWS onderzoeken of een formule 1 auto op zijn kop kan blijven rijden. Hiervoor moeten wij weten hoeveel downforce een formule 1 auto produceert. Dit zouden wij graag willen meten door middel van de windtunnel.
    Wij horen graag van u.

    Mvg,
    Hugo en Stein


  • PWS TU Delft Team

    Beste Hugo en Stein, @Hugodejong
    Dit kan inderdaad in onze zelfgebouwde windtunnel. Deze of anders volgende week zullen de PWS middagen bekend worden gemaakt. Als je je aanmeldt voor een PWS middag wanneer ik aanwezig ben kunnen we jullie profiel testen. Let wel dat je profiel moet voldoen aan de bouwhandleiding te vinden op de website.

    Groetjes,

    Juul



  • Beste Juul,
    Wij zouden hiervoor 3D modellen van een formule 1 auto willen gebruiken. Helaas heeft onze school een 3D-printer die niet zo nauwkeurig en goed is, dus vroegen wij ons af of we onze modellen op de TU konden worden geprint.

    Groet,
    Stein en Hugo


  • PWS TU Delft Team

    Beste Stein en Hugo, @Hugodejong
    Ik ga voor jullie uitzoeken of het mogelijk is om op de TU jullie modellen te printen. Let wel: Een hele auto kan niet in de windtunnel getest worden, alleen een spoiler (vleugelprofiel). Verder zou ik graag willen weten hoeveel modellen jullie precies willen testen.

    Groetjes,

    Juul



  • Beste Juul,
    Wij vroegen ons af waarom we alleen een vleugel kunnen testen en geen schaalmodel van een formule 1 auto? En verder zouden wij 2 of 3 modellen willen testen.

    Gr,
    Hugo en Stein


  • PWS TU Delft Team

    Beste Hugo en Stein, @Hugodejong

    Jullie kunnen ook een schaalmodel van de auto testen, maar ik raad dit af om 3 redenen:
    Als ik het goed begrepen heb willen jullie weten hoeveel downforce een bepaalde spoiler kan generen onder bepaalde omstandigheden. Als je een hele auto in de windtunnel plaatst zijn je meetwaarden niet alleen toe te rekenen aan de spoiler.
    Daarbij is de windtunnel die we zullen gebruiken relatief klein en zal het model dus ook relatief klein zijn. Behalve dat een kleine model auto lastiger te vervaardigen is dan een kleine spoiler, zal ook het effect van de kleinere spoiler op een automodel veel lastiger te meten zijn.

    Groetjes,

    Juul



  • @Juul-Jongbloed
    Beste Juul,

    Bij ons onderzoek gaat het voor ons om de downforce van de hele auto, de chassis en de vleugels. Op dit moment hebben wij een schaalmodel van een kleine formule 1 auto die wij graag in de tunnel willen stoppen.
    Mvg,
    Hugo en Stein



  • @Juul-Jongbloed
    Beste Juul,

    Stein en ik hebben ons ingeschreven voor de pws middag aankomende week. Dit hebben wij 2 weken terug gedaan alleen hebben wij hier geen confirmatie mail over gehad. Hoe zit dit in elkaar en weet u hier meer van?
    Mvg,
    Hugo de Jong


  • PWS TU Delft Team

    Beste Hugo en Stein, @Hugodejong
    We hebben inmiddels al contact gehad, maar ik wilde toch nog even reageren op jullie berichtje.

    Als jullie nog andere vragen hebben, help ik jullie graag weer verder.

    Groetjes,

    Juul


Aanmelden om te reageren
 

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.