Gegevens over boeing 737-800
-
Beste mensen van de TU delft. Mijn PWS gaat over vliegen op Zonne-energie. Ik wil graag een grafiek maken over het verband tussen de snelheid van het vliegtuig en de kracht die de motor moet leveren. Daarvoor wil ik de volgende formule maken.
D = 0,5ρ x v2 S x Cd
D de weerstandskracht; in Newton
ρ is de luchtdichtheid; in bar
v is de snelheid ten opzichte van de lucht; in m/s
S is het oppervlakte van de vleugel; in m2
Cd is de weerstandscoëfficiënt;Ik heb alleen bepaalde gegevens nodig die ik online niet heb kunnen vinden. Zoals de weerstandscoëfficiënt van de boeing 737-800. Een ander type zou ook mogen. Maar het liefst de boeing 737-800. Alvast bedankt.
-
Beste, Allardvdk
Als een vliegtuig niet versneld (bijvoorbeeld tijdens cruise) is de drag gelijk aan de thrust. Hiermee zou je de weerstandscoefficient op een bepaald moment kunnen bepalen.
kijk eens in "janes all the worlds aircraft" voor meer gegevens!
Groetjes,
Juul
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Registreren Login