Het effect op bliksem op materialen (hoogspanningslab)
-
Ik zal mezelf en mijn groepje eerst even voorstellen. Ik ben Tristan(6vwo) en ik werk samen met Samantha, Wendy en Arian om uiteindelijk een mooi PWS in elkaar te zetten. Alle vier denken we erover om volgend jaar een technishe studie te gaan volgen.
We doen ons PWS over bliksem detectie en we zijn bezig met het bouwen van een daadwerklijk werkende detector, maar daarnaast doen we ook een theoretisch onderzoek naar bliksem, onder andere naar de invloed van een blikseminslag op materialen, mensen en constructies.
We zijn op onze zoektocht naar de effecten van bliksem inslag op verschillende high voltage labs gestuit waaronder die van Delft. Wij vroegen ons af of het misschien mogelijk was om daar in levende lijven een bezoek te brengen.
Dit zouden wij graag willen vanwege twee redenen:
- Ten eerste omdat de door er in levende lijven te zijn een veel beter beeld krijgen hoe zo’n lab eruit ziet, hoe het in zijn werking gaat en hoe de veiligheidsvoorschriften zijn.
- Ten tweede vroegen wij ons als groep af of het mogelijk is om in het lab microbliksems op te wekken en die te detecteren.
Bij voorbaat dank voor de moeite en ik hoop snel van u te horen.
Met vriendelijke groet Tristan Roelofs, Wendy, Samantha en Arian
-
Hey @Tristan48
Wat een vet onderwerp! Ik had zelf geen enkel idee van dit hoogspanningslab maar ik kan kijken of ik morgen wat mensen kan benaderen die over bezoeken daaraan gaan, ik gok dat dat wel moet kunnen.
Ik geef jullie voor woensdag hier nog een update van!
Groetjes,
Jip