Aanvraag om aardbevingsplaat te gebruiken voor PWS
-
Beste student,
Mijn partner en ik doen een PWS over gebouwen bestendig maken tegen de Groningse aardbevingen. Onze hoofdvraag is:
"Hoe maak je gebouwen bestendig tegen de Groningse aardbevingen?”Hieronder onze deelvragen:
- Hoe ontstaan aardbevingen door gasboringen en lege gasvelden? (soorten golven)
- Wat zijn de verschillende technieken om gebouwen aardbevingsbestendig te maken?
Resultaten en uitleg over de proef, welke technieken werken het best en zijn met meest praktisch - Zijn bestaande technieken betaalbaar om in praktijk te gebruiken in Groningen?
Bij onze hoofdvraag en tweede deelvraag is het voor ons essentieel om gebruik te maken van de trillingsplaat. We hebben ook belangstelling getoond voor de eerstvolgende aardbevingsworkshop.
We hopen snel te horen of dit mogelijk is, alvast bedankt voor de tijd.Mvg,
Kelly en Jeroen
-
Beste @JeroenNieuweboer ,
Leuk dat jullie willen komen testen op de aardbevingsplaat! Wat willen jullie precies testen? Je kan je aanmelden voor de PWS middag van donderdag 14 december, dan kan je komen testen. Zorg hiervoor dat je er rekening mee houdt dat de trilplaat tot een maximum van 10 Hz gaat. Als je verbindingen te stevig zijn, zal je huisje nooit bezwijken! Probeer dus te bouwen met verbindingen als (niet te sterke) magneetjes oid. Ook zou ik graag eerst een onderzoeksplan zien!
Ik ben benieuwd!
Groetjes Pauline
-
Beste Pauline Janssen ,
Wij zouden graag willen testen welke techniek, om gebouwen aardbevingsbestendig te maken, het best van toepassing in Groningen. Is er bij die middag een gelegenheid om een model te maken, of moet dit van te voren geregeld worden? Het onderzoeksplan wordt hard aan gewerkt, deze hebben wij uiterlijk woensdag af (13 december). Bij voorbaat dank.
Mvg,
Kelly en Jeroen
-
@JeroenNieuweboer Ha Jeroen en Kelly!
Er is materiaal aanwezig om te bouwen, maar ik weet niet of je er genoeg tijd voor gaat hebben om het in één middag te doen. Wil je mij het onderzoeksplan mailen of sturen via de chat?
Komen jullie morgen langs? Zo ja, zouden jullie je willen aanmelden voor de PWS middag?
Groetjes Pauline