Leven op de Maan
-
Wij houden ons PWS over het mogelijk koloniseren van de maan, om deze te gebruiken als tussenstation voor verdere ruimtereizen of voor het winnen van het kostbare en bruikbare Helium-3. Graag zouden wij een deskundige op dit gebied (docent of student) onze plannen willen voorleggen en (het liefst middels een interview) zijn/haar mening horen over ons idee en mogelijke problemen.
-
Beste, @Virgil
Een deskundige op het gebied van maan kolonisatie en op het inwinnen van Helium-3 ben ik niet, maar ik wellicht kan ik als studente Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek toch wat nuttigge feedback geven op jullie idee.
Wij verwijzen scholieren niet door naar professors dus als jullie een professor willen interviewen zullen jullie hun zelf moeten mailen. Echter, als jullie een specifieke inhoudelijke vraag hebben die ik niet kan beantwoorden kan ik altijd voor jullie een professor benaderen.Groetjes,
Juul
-
Beste @Juul-Jongbloed,
Wij hebben eigenlijk twee belangrijke vragen waar we graag de mening van een deskundige op zouden horen:
- Wat is volgens jou de beste plek voor mensen op de maan?
- Welke mogelijke problemen zou het (permanent) verblijven van mensen op de maan veroorzaken? (de reis, het verblijf, de terugreis, etc.)
Ik hoop dat je ons hierbij kan helpen.
alvast bedankt!
Virgil
-
Beste Vergil, @Virgil
Ik weet dat een groep studenten vorig jaar naar dit onderwerp gekeken hebben en ik probeer met hun voor jou in contact te komen. Zij kunnen je zeker een goed onderbouwd antwoord geven.
Ik hoop je deze week nog met iemand van die groep in contact te brengen. Houd ook je chat in de gaten.
Groetjes,
Juul
-
Hoi @Juul-Jongbloed ,
Ik vroeg me af of er misschien iets verkeerd is gegaan, of dat ik misschien op een verkeerde plek zoek. Ik heb namelijk nog niets gezien van de groep studenten waarmee je ons in contact zou brengen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat jij, of de andere studenten, het gewoon druk hebben gehad de laatste tijd, wat we natuurlijk ook begrijpen.
Groet,
Virgil -
Hoi Virgil, @Virgil
Sorry voor de late terugkoppeling; Ik heb het voor je gevraagd, maar helaas geen antwoord gekregen... Hoever zijn jullie inmiddels met jullie PWS? Zijn er misschien andere vragen waar ik jullie mee zou kunnen helpen?Groetjes,
Juul
-
Hoi Virgil, @Virgil
Ik heb toch nog kunnen regelen dat jullie een van de studenten mogen bellen! In een chatbericht op deze site stuur ik haar nummer.Groetjes,
Juul