PWS drone programmeren
-
Hoi jip_rietveld,
We hebben onderdelen van de Hubsan X4 Quadcopter H502S. De meeste van deze onderdelen werken nog. Dit weten we omdat de controller contact maakt met de camera die er op dit en de lampjes op de ontvanger en camera branden wanneer we de drone en controller aanzetten. Ook is op het scherm van de controller te zien dat je de drone de opdracht geeft om op te stijgen of te sturen. Echter willen de motortjes niet gaan draaien. We hebben de onderdelen allemaal bekeken maar we kunnen niks vreemds vinden. We zouden daarom graag langs willen komen om samen te zoeken naar het probleem en deze wellicht al op te lossen.
Daarnaast zitten we nog met het probleem dat de draadjes tussen het moederbord en de motortjes te kort zijn voor ons ontwerp. We zouden daarom ook graag deze draadjes willen verlengen. Dit zijn helaas wel heel erg dunne draadjes.
Op de site https://www.hubsan-winkel.nl/pagina/11011/hubsan-x4-h502-desire.html staan alle onderdelen met benaming. Als het nodig is zouden we hier ook nog onderdelen van kunnen bestellen. -
Jip Rietveld
[0_1515170608482_fotos arduino .docx](Uploaden van 100%) -
Hey @fritsminke
Het klinkt alsof jullie goed bezig zijn. Ikzelf weet niet gek veel van dat soort motortjes af dus ik gok dat jullie net zoveel aan de motortjes hebben gedaan als ik ga doen. Op zich kan ik er wel naar kijken samen met jullie maar ik weet niet hoe nuttig dat gaat zijn.
Stel je voor de motortjes werken gewoon niet, is er nog wel ruimte in jullie budget om die eventueel aan te schaffen?
Het probleem van de draadjes kunnen wij jullie lastig mee helpen. Zomaar materiaal weg geven doen wij niet echt. Wel kunnen we samen kijken naar wat voor draadjes je misschien het beste kunt kopen.
Groetjes,
Jip -
Hoi Jip,
Bedankt voor de snelle reactie! Zelf denken we dat het probleem niet ligt bij de motortjes maar meer tussen de communicatie tussen de controler en het moederbord van de drone. Mocht het nodig zijn dan is er nog wel budget voor nieuwe onderdelen. We snappen dat jullie geen onderdelen weggeven maar als wij deze draadjes vooraf aanschaffen is het dan mogelijk om deze samen met jou te monteren?
Het duurt inmiddels niet heel lang meer voordat wij ons PWS in moeten leveren dus wij zouden het liefst zo snel mogelijk langs komen. We zitten echter wel met een toetsweek volgende week maar vanaf 19 januari zouden we kunnen.Groetjes Minke en Frits
-
Hey @fritsminke
De week na 19 januari ben ik wel beschikbaar voor een middagje gok ik zo. Als jullie de goede draadjes kopen kan ik zeker kijken of we er samen uitkomen. Ik ben wel benieuwd waar jullie precies mee langs komen maar dat zie ik dan vanzelf wel. Ik durf geen garanties te geven over hoeveel ik kan helpen met de onderdelen maar ik ben zeker benieuwd ernaar.
Zoek maar weer contact op om een datum te prikken voor wanneer jullie langs willen komen.
Groetjes,
Jip -
Hallo Jip,
Fijn dat we langs kunnen komen. Zou maandag de 22e kunnen?
Groetjes Minke en Frits
-
dag Jip Rietveld,
als het mogelijk is om de 19de af te spreken zou dat ook kunnen.groeten
Minke en Frits -
Hey @fritsminke
Excuses voor mijn late reactie, de 19de is op dit moment iets te last-minute voor mij. Maar maandag de 22ste klinkt goed. Ik kan vanaf 's ochtends vroeg tot 15:30 jullie ontvangen op het Science Centre van de TU Delft. Ik zal jullie mijn mobiele nummer over de privé chat sturen zodat jullie mij kunnen vinden op de maandag zelf, laat vooral weten hoe en wat!
Groetjes,
Jip -
dag Jip,
ik zal er maandag zijn rond elf uur als dat kan.
Frits zal misschien wel of niet later ook komen.groeten,
Minke
-
dag Jip,
het moederbord is binnen en aangesloten op de rest.
het probleem is dat hij weer het zelfde irritante geluid maakt en de controller niks van de drone ontvangt.
zou jij weten wat hier de oorzaak van is en hoe we deze kunnen oplossen?
is het mogelijk voor maandag avond te reageren?groeten,
Minke en Frits -
Hey @fritsminke
Als de controller niets meer ontvangt moet er op het oude moederbord ergens gestaan hebben waar die precies naar aan het sturen is. Je zou kunnen mailen naar het bedrijf om te vragen of jullie dat communicatie protocol kunnen ontvangen om het nieuwe moederbord te laten communiceren met de oude controller. Of misschien dat jullie op de controller in de instellingen moeten gaan spelen. Maar dat weet het bedrijf zelf het best.
Weet je uit welk onderdeel precies het geluid komt? Als je dat weet kun je preciezer kijken naar een oplossing voor het geluid. Misschien het onderdeel in kwestie ook opnieuw bestellen.
Het besproken plan op de PWS Middag om te redden wat je kan redden maar voor de rest een eigen drone bouwen is er ook nog steeds natuurlijk.
Groetjes,
Jip