Stabilisatie onbemand vaartuig
-
Geachte heer/mevrouw,
Dit is onze aanvraag:
De namen van alle groepsgenoten: Rosa Kuijt, Boyd de Regt en Sam van BekkumNaam + plaats school: Libanon Lyceum Rotterdam
Naam begeleider op school: Dennis van der Heuvel
Wie is je opdrachtgever: Peter van der Klugt van PK Marine
wat is je opdracht: Wij moeten een methode vinden om ervoor te zorgen dat een klein onbemand vaartuig stabiel blijft. Het is al gegeven dat de beste manier om dit probleem te tackelen, de mast te stabiliseren is. Voor een uitgebreidere uitleg en beeld, zie de bijlage. Dit is een document dat onze opdrachtgever opstuurde.Je hoofdvraag: Hoe kan ervoor gezorgd worden dat het onbemande vaartuig minder snel omslaat?
Je deelvragen: Welke methoden van stabilisatie zijn er?
Welke methoden van stabilisatie werkt in dit geval het beste?
Hoe moet dit worden toegepast op het onbemande vaartuig?Je plan (en of je die al hebt): we gaan eerst de deelvragen beantwoorden door een vooronderzoek en twee vervolgonderzoeken(dit is deels vervlochten in de ontwerpfase). Vervolgens maken wij een prototype dat wij mogen testen in de grote waterbak van het RDM terrein.
De expertise die je nodig hebt: Expertise over stabilisatie
We hopen dat jullie iemand voor ons kunnen vinden.
Met vriendelijke groet,
Rosa Kuijt, Boyd de Regt en Sam van Bekkum
-
-
Hoi @Midas-Becker
Leuk dat je ons helpt!
Voor onze docent hebben we nog wat gegevens nodig voor in de projectomschrijving.
Zou je ons je e-mailadres en telefoonnummer kunnen geven?
Mvg,
Rosa, Boyd en Sam -
Hee @krb-llr ,
Inderdaad leuk dat we gaan samenwerken. Echter gaat contact tussen ons via het forum. Docenten kunnen contact opnemen met mijn begeleider Annelies: A.veeningen@tudelft.nl. Dit houden we graag gescheiden om alles overzichtelijk te houden.
Groetjes,
Midas -
Ha Midas,
Kun je ons hiermee helpen?
Voor ons ontwerp moeten onderop het vaartuig een gewicht over de horizontale as kunenn verplaatsen om het zwaarte punt te veranderen en zo de boot te stabiliseren.
We hebben hiervoor een motor maar we weten nog niet hoe we het geheel laten werken.
Ken je hier een methode voor?Mvg, Rosa, Boyd en Sam
-
Dit bericht is verwijderd! -
@Midas-Becker Hallo Midas,
Was deze reactie een technisch foutje? "Ik ben Midas. Ik heb werktuigbouwkunde gestudeerd en zal jullie expert zijn voor jullie meesterproef!" We hopen dat je ons kunt helpen met onze vraag. Er staat overigens in onze vraag een verwarrend woord. Hoewel er in het originele bericht "onderop" staat, bedoelen we meer dat het gewicht verplaatst moet worden over de 'vloer' van het vaartuig, dus niet aan de onderkant in het water.
-
Hee @krb-llr ,
Mijn vorige bericht was inderdaad een foutje. Ik denk dat ik jullie probleem wel snap. Ik weet wel een paar manieren om met een motor het gewicht over een horizontale as te verplaatsen. We gaan er zeker samen uitkomen. Waar hebben jullie zelf aan gedacht? Denk aan bestaande mechanismen in machines! Wat voor motor is het trouwens? Gewoon een elektromotor die roteert?
Groetjes,
Midas