Zonnecel en brandstofcel
-
Hoi,
Wij doen ons profielwerkstuk over waterstof. Wij volgen de stappen van het maken van waterstof en zetten vervolgens de energie uit waterstof om in beweging. Wij vroegen ons af of wij onze proef konden uitvoeren bij jullie. Aangezien jullie beter materiaal hebben dan wij hier op school. Wij zouden dan graag in de week van 23 oktober ons experiment uitvoeren. Hopelijk kan dat bij jullie.met vriendelijke groet,
Ch'umiil Sam-Sin en Lola van Rumpt -
Hallo,
Zou ik jullie eerst even mogen vragen naar de basis van jullie PWS zodat wat beter inzicht krijg in wat jullie onderzoeken in je PWS. Hebben jullie al hoofd- en deelvragen?
Zouden jullie dit eerst kunnen beantwoorden en daarna kunnen we kijken naar de mogelijkheden voor een proef.
Groetjes,
Sanne -
Hoi,
Onze onderzoeksvraag is: "Kunnen wij een autootje bouwen dat uitsluitend waterstof als brandstof heeft? Hiervoor hebben wij drie deelvragen:
Deelvraag 1:
Hoe verwekken we waterstof met een zonnecel?Deelvraag 2:
Wat is het rendement van een waterstofcel?Deelvraag 3:
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat het autootje rijdt op de opgewekte energie uit de waterstofcel?We willen in ons profielwerkstuk dus stilstaan bij de stappen van het ontstaan van waterstof en hoe we dit vervolgens kunnen verwerken zodat het uiteindelijk als brandstof kan worden gebruikt. Wij hopen dat wij u genoeg hebben geïnformeerd en dat het mogelijk is om bij jullie onze proef uit te voeren.
Groetjes
Ch'umiil en Lola -
@lolachum
Jullie onderzoeksvragen zien er goed uit. Ik zal even kijken of ik jullie kan helpen met een proef hier.
Wij hebben namelijk tijdens onze PWS middag de brandstofcel tot onze beschikking. Dit is een redelijk simpele set up met een elektrolyse cel en brandstofcel.Ik ben zelf niet meer deze maand beschikbaar op de PWS middag maar Ik zal even kijken of een van mijn collega's jullie kan helpen en anders ben ik sowieso weer in november beschikbaar voor een pws middag.
Groetjes,
Sanne -
Hoi Sanne,
Sanne NielsenIs het nog mogelijk om onze proef bij de universiteit te doen? Wij hopen dat dit kan en desnoods in het begin van november.
Groetjes Ch’umill en Lola
-
Hoi Sanne,
Was het nog mogelijk dat we onze proef uitvoeren op de universiteit en zou ja wanneer zouden wij dit dan kunnen doen? Wij hopen dat wij nog steeds onze proef bij jullie kunnen uitvoeren en
Groetjes
Ch'umill en Lola -
@lolachum
Hoi meiden,Jaa het is mogelijk om het hier te doen. As 26 oktober is er een pws middag. Ik ben hier zelf niet aanwezig, maar ik zal even aan degene vragen die er dan wel is of hij jullie kan helpen met deze proef. Ik hoop as donderdag te kunnen aangeven of jullie langs kunnen komen.
Groetjes,
Sanne -
@lolachum
Het is mogelijk dat jullie 26 oktober langskomen voor de PWS middag. Ik kan jullie de informatie voor de middag naar jullie email sturen. Klopt de mail bij jullie account?Groetjes,
Sanne -
Sanne Nielsen
Hoi Sanne,Sorry voor onze late reactie maar wij konden de site de afgelopen dagen niet in en hadden het bericht nog niet gezien. Wij zouden graag nog onze proef bij jullie doen. Zou dit dan kunnen op donderdag 16 november? Of desnoods op donderdag 9 november?
Omdat wij een autootje willen bouwen vroegen wij ons ook af of wij deze dan van te voren zullen bouwen of dat dit ter plekke kan?
Wij hopen dat het mogelijk is om een van deze dagen langs te komen.
Groetjes,
Ch'umiil en Lola -
Heey @lolachum,
Vanaf 16 november beginnen de pws middagen weer, dus het is wel mogelijk dat jullie die middag langskomen. Er is voor jullie mogelijkheid om hier de efficiëntie van onderdelen te testen. Er is op een middag meestal tijd om twee proeven te doen. Ik zal jullie up to date houden als de aanmeldingen voor de aankomende pws middagen open gaan.
Als jullie een auto willen bouwen is dat het handigst om zelf op school of thuis te doen. Wij hebben die de kennis en onderdelen paraat om jullie te kunnen helpen met het bouwen van een autootje op waterstof.Groetjes,
Sanne