PWS Arduino Smarthome
-
Hallo iedereen,
In ons PWS willen we met de arduino een smarthome maken waar heel veel taken worden geautomatiseerd door de arduino chip. Met een smart home bedoelen we dan geautomatiseerde lichten, deuren, airco, etc. en dit allemaal doormiddel van sensoren en misschien zelfs ook een mobiele app waardoor alles te controleren is. En we willen hierbij dan ook niet verwachte situaties bij toevoegen, zodat de robot in staat is om zelf maatregelen te nemen of bijvoorbeeld noodberichten te sturen naar de app. Uiteindelijk is onze vraag dan wat de beste manier is om tot een werkend model te komen en is dit PWS waardig?
-
Hey @Pira12
Dit klinkt zeker PWS waardig! Ik geloof dat als je smart home arduino googled je al snel ziet dat dit zeker een mogelijkheid is. Ik zou zeggen kijk lekker rond tussen die resultaten en zet op papier concreet neer wat jullie vervolgens uiteindelijk willen gaan maken. Maak dat gerust een combinatie van wat verschillende websites.
Ik hoor het nog als jullie moeite hebben met wat technische dingetjes, het klinkt echt als een leuk PWS!
Groetjes,
Jip -
Hey Jip Rietveld
Bedankt voor de hulp we hadden echter nog een vraag over wat onze onderzoeksvraag moet worden, want onze docent verwacht dat we het niet te makkelijk maken omdat we op het vwo zitten. Ook is dit voor ons de eerste keer dat we een werkstuk maken voor informatica waarbij we een model bouwen dus we weten ook niet hoe wij het verslag moeten schrijven kwa inhoud en informatie.
Groetjes,
Pira -
Hey @Pira12
Omdat jullie iets gaan ontwerpen is het goed om te kijken naar ons stappenplan en dan naar het kopje ontwerpen te gaan. Daar zal je zien op wat voor manier je het best je PWS aan kan pakken.
Wat voor tips ik nog meer kan geven omtrent het verslag en informatica, is dat je op een gegeven moment een hoofdstuk kan maken waarin je uitlegt wat voor problemen jullie vonden omtrent programmeren en dergelijken.
Hopelijk helpt die link jullie verder.
Groetjes,
Jip