Aerodynamica F1 auto
-
Beste Juul,
Wij hebben ons ingeschreven voor de middag op 12 oktober met als opmerking dat we graag een windtunnel willen gebruiken. We hebben ook supergeleiding aangeklikt maar dat klopt natuurlijk niet. Is dat een groot probleem? Verder hebben we een model dat 25 cm lang is bij 11 cm breed, past dit in de tunnel? We horen het graag.
groet Koen, Bram en Thijmen
-
Beste Koen, Bram en Thijmen, @BKT
Ik begrijp dat jullie toch meer voelen voor het hele model testen? Ik denk dat het er net in past, maar ik kan dit dinsdag pas bevestigen. We moeten alleen bedenken hoe jullie het model vast kunnen zetten in de windtunnel. Waar is jullie model van gemaakt? En mag er in het model geboord worden of mag er iets op gelijmd worden?
Ik zal zorgen dat donderdag de 12e alles klaarstaat. Tzt bel ik even om een tijd af te spreken en ik zal jullie uitschrijven voor de supergeleiding PWS.
Groetjes,
Juul
-
Beste Juul,
Ons model is gemaakt van plastic en er dingen op lijmen en desnoods boren is geen probleem. We kijken er naar uit om langs te komen.
Groet Bram, Thijmen, Koen
-
Beste Bram, Thijmen en Koen, @BKT
De nieuwe bouwhandleiding komt eraan, maar om jullie alvast verder te helpen het volgende:
Het model moet als het ware in de testsectie van de windtunnel worden geschroefd. Hiervoor moet 1 cm van een schroef van een diameter van 3mm uit de onderkant van jullie model steken. Door de manier waarop de loadcellen zijn geplaatst kunnen jullie alleen de weerstand meten.
Een schroef van 3mm kunnen jullie kopen bij een ijzerhandel. Vervolgens kun je met een ijzerzaag de bovenkant eraf zagen. Boor dan een gat in het model en lijm vervolgens de schroef hierin vast. Zorg dat er ongeveer een cm van de schroef nog uitsteekt.
Als het niet helemaal duidelijk is, stel je vragen gerust!
Succes!
Juul
-
Beste Juul,
bedankt voor de reactie. We zijn al aardig op weg met het model, een schroef wordt geregeld. Zou je allicht een indicatie kunnen geven van hoe laat we in Delft moeten zijn? Om 8:55 heeft Koen tussentijdse toets voor zijn rijbewijs dus als we pas 's middags in Delft moeten zijn komen we met 3 man, anders komen we met 2 man. In ieder geval tot dan!
Groeten, Bram, Koen en Thijmen
-
Beste Bram, Koen en Thijmen, @BKT
Als jullie er om 1400 zouden kunnen zijn zou dat top zijn! Het adres is Mijnbouwstraat 120. Dinsdag of woensdag voor de PWS-middag zal ik nog even telefonisch contact met jullie opnemen.
Groetjes,
Juul
-
Dit bericht is verwijderd! -
Beste Juul,
Volgens mij heb ik vandaag mijn kabeltje voor mijn telefoon bij de laptop laten liggen. Zou je kunnen kijken of hij er nog ligt? Het is een zwart USB-C kabeltje van Samsung.
Met vriendelijke groet,
Bram -
Hoi Bram, @BKT
Ja dit klopt! Mocht je het willen komen ophalen laat het weten dan zorg ik dat ik het afgeef bij de balie.
Groetjes,
Juul
-
Beste Juul,
Ten eerste, sorry voor de late reactie.
Zou je het kabeltje per envelop kunnen opsturen? Ik betaal de onkosten dan voor je.Groetjes,
Bram -
Beste Bram @BKT,
geen probleem ik stuur het dit weekend voor je op. Stuur je mij je adres in een chatbericht?
Groetjes,
Juul