Make-up
-
Hoii,
Wij willen ons pws doen over make-up. We hebben al een aantal ideeën.
Onze ideeën tot nu toe zijn : waterproof make-up, permanente make-up, de huid (hoe reageert dat) en make-up remover.
Hebben jullie nog ideeën over andere deelonderwerpen of proefjes die we kunnen doen om een goed pws te krijgen? Of hoe we bepaalde onderwerpen het beste kunnen aanpakken?Alvast bedankt!
-
@shirleydyllis
Beste Shirley,Ik kan jullie zeker helpen met het bedenken van een onderwerp/onderzoek binnen make-up. Het is vaak handig om even te kijken wat actueel is op dit gebied en hier wellicht op in te spelen in je PWS.
Ik noem maar bijvoorbeeld dat het tegenwoordig een trend is om alles van make-up en huidverzorging natuurlijk te hebben. Ik ken een app: CosmEthics. Met deze app kun je een barcode van een beauty-product scannen en de app geeft aan of er veel chemicaliën zoals parabenen in zitten. Het geeft ook allergie informatie weer. Hier kunnen jullie wellicht inspiratie opdoen.Groetjes,
Sanne -
Hoii,
We hebben als onderwerp voor ons profielwerkstuk mascara gekozen.
Als hoofdvraag hebben we al wel iets bedacht, maar we weten nog niet of we hier al tevreden mee zijn.Hoofdvraag:
Wat is de truc achter waterproof mascara?Deelvragen:
- Wat is (waterproof) mascara en wat houdt het in?
- Wat is het verschil tussen hydrofiele en hydrofobe mascara.
- Waterproof vs. niet-waterproof mascara..
- Mascara onder een microscoop.
- Gevaren/consequenties
- Hoe wordt het gemaakt?
- Hoe kan het dat het blijft pakken aan de wimpers?
Dit hebben wij nu bedacht als deelvragen. We zijn van plan om ook proefjes uit te voeren. We weten alleen nog niet wat voor een proeven en bij welk deelonderwerp we dat het beste kunnen doen. Weet u misschien nog een goede proef die past bij een van onze deelvraag? Of heeft u nog iets waarmee u ons verder kan helpen?
Alvast heel erg bedankt,
Groetjes,
Shirley & Dyllis -
Beste Scholier,
Ik ben de aankomende dagen afwezig. Ik zal begin volgende week een antwoord op je vraag hebben.
Alvast bedankt voor het begrip.
Groetjes,
Sanne -
@shirleydyllis
Hoi meiden,Jullie deelvragen zien er goed uit. Ik zou misschien beginnen met eerste de algemene deelvragen over mascara en daarna het verschil tussen waterproof en niet waterproof. Ik denk de makkelijkste proef die jullie kunnen doen is zelf mascara maken. Misschien gebasseerd op het orginele recept: vaseline en houtkool, bron. Daarnaast kunnen jullie wellicht kijken hoe jullie dit meer waterproef kunnen maken.
Ik hoop dat dit een beetje helpt.
Groetjes,
Sanne