PWS Spiergroei
-
Hallo,
een klasgenoot en ik willen ons profielwerkstuk in het kader van spiergroei in dieren doen. we hebben nog niet erg veel onderzoek gedaan, en nog geen duidelijke onderzoeksvragen opgesteld, maar we willen graag weten of het mogelijk is om op de TU Delft experimenten te doen omtrent spiergroei. We hadden zelf in gedachten om een myostatineremmer, genaamd follistatine, die in sommige bodybuild supplementen zit, te geven aan bijvoorbeeld muizen om vervolgens te zien wat voor effect het heeft op de spiergroei van deze muizen. Echter, volgens de wet zijn dierproeven zonder vergunning verboden en daarom vroegen wij ons af of het op de TU in Delft wel mogelijk is om zulke proeven uit te voeren.
Mvg,
Jay Beeren en Rida Bousstta
-
@Jbeeren
Beste Jay en Rida,Ik zou niet gelijk kunnen zeggen of die proef mogelijk is. Dierenstudies zijn erg biologisch, dus ik denk op dat gebied dat een universiteit zoals Leiden of Wageningen jullie beter kunnen helpen. Misschien zijn er wel andere mogelijkheden te maken met spiergroei mogelijk bij ons, maar ik denk dat het eerst belangrijk is om uit te zoeken wat je wil onderzoeken voordat je begint met het bedenken van een proef.
Ik kan jullie bij het opstellen van een onderzoeksvraag en deelvragen wel helpen. Wat zouden jullie graag over dit onderwerp willen leren? Wat zijn de actualiteiten op dit gebied? Het is vaak leuk om hierop in te springen met je PWS of om wat inspiratie op te doen. Als jullie hier even naar kijken kan ik hier op in spelen.
Groetjes,
Sanne