Maglevtrain PWS
-
hallo,
voor het profielwerkstuk heb ik gekozen om een Maglevtrein te maken. ik was van plan om de trein te laten zweven en bewegen door middel van de EMS (Electro Magnetic Suspension) methode. Mijn vraag is hoe kan ik er voor zorgen dat de electro magneten van polen kunnen wisselen? en hoe moet zo'n circuitboard dan gemaakt worden.Alvast Bedankt.
-
Beste @JS,
Elektromagneten wisselen van polen door de stroom richting in de elektromagneet te om te draaien. Ik weet niet precies hoe je zo'n circuitboard zou moeten maken, dan moet ik ook iets meer informatie krijgen van jou (hoe wil je het doen, hoe groot wil je het maken , hoe zie je het totaal plaatje voor je etc.)
Ik hoor van je.Groetjes,
Thom
-
Beste Thom,
ik hoef niet een heel groot traject te maken maar ik had een ovaal in gedachten met een lengte van ongeveer 0.5 meter.
plan van aanpak is een treintje te maken met electro magneten op de trein en permanente magneten op de rails en daarna de electro magneten steeds een verschillende polen te geven. maar hoe dat moet weet ik dus nog niet.groetjes,
jose
-
Beste @JS,
Ik raad je aan eerst theoretische informatie te zoeken over elektromagneten, circuitboarden en elektronische systemen etc.
Gebruik behalve google ook scholar.google dat is namelijk de "technische" variant van google. Ikzelf heb een beperkte kennis wat betreft elektrische systemen, misschien dat mijn collega Jip Rietveld hier wel mee vanaf weet! Ik zorg dat hij je vraag te zien krijgt!Groetjes,
Thom
-
Beste @JS,
Jip is er zelf ook niet een expert in, dus ik zal je blijven helpen.
Zou je mij misschien iets meer info kunnen geven over je idee/design (tekening etc.). Een magneet gecontroleerd laten zweven boven een magneet is nog niet zo makkelijk, dus voordat je met de baan aan de slag gaat moet je eerst uitzoeken hoe dat het beste gaat!
Ik hoor graag snel van je!Groetjes,
Thom