Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

    Vragen profielwerkstuk aerodynamica F1-auto

    Raketten, vliegtuigen & aerodynamica
    1
    2
    2039
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • N
      nnnniek
      voor het laatst aangepast door

      Beste Tu-delft,
      Ik ben bezig met een profielwerkstuk over aerodynamica op een formule 1 auto. In hoofdstuk 1 leg ik de werking van een vleugel globaal uit. Ik loop echter vast bij enkele vraagstukken:

      Waarom is de snelheid van de luchtstroom hoger langs de bovenkant dan langs de onderkant van de vleugel?

      Is het waar dat de luchtstroom wordt geaccelereerd langs de bovenkant van de vleugel? En als dit waar is, hoe kan dat?

      Klopt het dat de snelheid van de luchtstroom over de vleugel hoger wordt bij een toename van angle of attack?

      Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

      Groeten Niek

      1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • Wouter BoumaW
        Wouter Bouma
        voor het laatst aangepast door Juul Jongbloed

        Beste Niek,

        Ik heb op dit forum al een keer antwoord gegeven op je vragen. Lees deze topics eens door:

        http://profielwerkstuk.tudelft.nl/forum/viewtopic.php?pid=3459#p3459
        http://profielwerkstuk.tudelft.nl/forum/viewtopic.php?pid=3010#p3010

        Als je aan de hand hiervan nog vragen hebt of iets is onduidelijk, laat maar weten!

        Grt. Wouter

        Student Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek

        1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • First post
          Last post
        Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors