modeleren hydrofoil van een laser
-
Hallo,
Wij Sofie, Valerie en Mees, zijn samen bezig met ons profielwerkstuk waarbij wij een laser met een hydrofoil willen maken. Het idee is dat we een hydrofoil maken, die uiteraard werkt en vervolgens op de laser geplaatst kan worden.
Het grootste probleem waar we tegen aan lopen is het berekenen van de krachten. Zodat vervolgens de hydrofoil op de juiste manier kunnen construeren. Het zou dus erg fijn zijn als jullie een tip hebben voor een goed programma waarmee je deze krachten kan berekenen. we hebben al gedacht aan coach 7 en CAD maar deze programma's zijn niet precies wat wij zoeken.Ook zou het erg fijn zijn als we een contactpersoon zouden hebben die maritieme techniek studeert.
Alvast bedankt voor jullie moeite
groetjes,
Mees Fokkema
-
Hey @meesfokkema
Thom, ons Natuurkunde expert van het team, is op dit moment op vakantie, ik ben bang dat hij pas je vraag zal kunnen beantwoorden op de 22ste van Augustus. Dan zal hij ook wel een contact persoon kunnen vinden die Maritieme Techniek studeert. Je kan in ieder geval verder aan jullie pws door aan je Programma van Eisen te werken.
Je hoort nog van ons!
Jip -
Hoi Jip,
Wij zijn natuurlijk al een stuk verder dan twee maanden geleden. Wij zijn dus ook tot de conclusie gekomen om met een miniatuur boot te werken. In de tussentijd zijn we er ook achter gekomen hoe we alle aanwezige krachten kunnen berekenen.
Maar wij vroegen ons af of er een miniatuur van een zeilboot aanwezig is op TU delft, zo ja of we die kunnen gebruiken voor ons practicum. Ons doel is namelijk om door het practicum uit te voeren de ideale vorm van hydrofoil uit te vinden.alvast bedankt voor jullie moeite
groetjes,
Mees
-
Beste @meesfokkema,
Goed om te horen dat jullie verder gekomen zijn, ikzelf heb niet echt de contacten op de faculteit van maritiem. Ik zal daarom een andere lid van ons team, @Midas-Becker , vragen of hij jullie hiermee kan helpen!
Groetjes,
Thom
-
Beste Thom Woudstra,
Heb je al gevraagd of @Midas-Becker ons zou kunnen helpen. Is er anders niet een optie dat we hem zelf kunnen vragen? Alvast bedankt voor je moeite.
groetjes,
Mees
-
Beste @meesfokkema,
Sorry, ik dacht dat @Midas-Becker deze post wel had gezien, omdat ik hem erin heb getagged. Ik zal hem nu erover berichten!
Nogmaals mijn excuses!Groetjes,
Thom
-
Hee @meesfokkema ,
Excuses voor de verwarring. Dit forumbericht is mij totaal ontschoten. Er zijn volgens mij wel modelboten op de TU. Er zijn echter geen modelboten van zeilboten en de modellen die er zijn zijn heel duur en mogen niet gebruikt worden om hydrofoils op te monteren. Ik hoop dat ik jullie op een andere manier nog kan helpen.
Groetjes,
Midas