Fotokatalyse titaandioxide
-
Hey,
Wij doen onze PWS over de reactie van titaandioxide die schadelijke NOx-groepen omzet tot onschadelijke stikstofverbinden en koolwaterstoffen. Onze onderzoeksvraag is "onder welke omstandigheden preseert titaandioxide het best?" Is er iemand die ons kan helpen met hoe we dit onderzoek aan zouden moeten pakken?
-
Beste Renate,
Hoe had je het project zelf in gedachte? Wat zou je willen leren/onderzoeken en hoe schat je dit te doen? Dan kan ik even een beeld vormen van wat je verwacht. Dan kan ik wellicht zien hoe ik kan helpen.
Ik zal wel toegeven dat ik verwacht dat mogelijke proeven met titaandioxide lastig kunnen zijn.
Groetjes,
Sanne -
Beste Sanne,
Sorry voor de late reactie, we zijn druk bezig geweest met onze PWS. Ik kon ook een hele tijd niet in mijn e-mail adres of dit account. We hebben in de tussentijd bij allerlei universiteiten en bedrijven aangeklopt maar geen van alle leek ons te kunnen helpen. We hadden eerst een proef met een reactor in gedachten, maar dit is natuurlijk vrij moeilijk. We willen wel graag bij onze proef verschillende gasconcentraties meten. De gasconcentratie NOx aan het begin, en de gasconcentratie NOx nadat hij langs een plaatje met titaandioxide is geleid. Hiervoor hebben we een gasmeter nodig en een installatie. Is er enige mogelijkheid om een soortgelijk onderzoek te doen aan de TU Delft? We willen ons onderzoek best aanpassen of iets anders kiezen als het moet. Het blijkt helaas erg moeilijk om een locatie voor ons onderzoek te vinden.
Nogmaals mijn excuses voor de late reactie.
Met vriendelijke groet,Renate de Vreede
-
@rento
Beste Renate,Ik kan jullie helaas niet helpen met het uitvoeren van een proef op de TU Delft. Ik zou jullie alleen kunnen helpen met het bedenken van een proef uitvoerbaar op school, maar met jullie onderwerp schat ik in dat moeilijk zal zijn.
Groetjes,
Sanne