Pws supergeleiding zweeftreintje
-
Beste mensen van de TU Delft,
Wij houden ons profielwerkstuk over supergeleiding. Met als hoofdonderwerp de zweeftrein. Wij vroegen ons af of het mogelijk was ons eigenbaan en misschien zelfs eigen treintje zouden kunnen maken. Omdat bepaalde benodigheden vrijwel onmogelijk zijn om zelf aan te komen, willen we deze baan op de TU Delft maken. Zou dit kunnen?
Groeten Thomas de Bont en Bas de Jager
-
Ha jongens,
Een baan bouwen en testen (wij hebben supergeleiders en vloeibaar stikstof) is zeker mogelijk. Je zult de baan alleen ter plekken kunnen testen, omdat wij geen supergeleiders en stikstof meegeven aan scholieren. (Veel filmpjes maken dus.)
Wat jullie wel zelf mee moeten nemen is een plank oid waar de magneten op kunnen worden geplakt en de magneten.
De magneten kan je bestellen op http://supermagnete.de/.
Onze baan bestaat uit deze magneten. Een dunnere en langere variant van deze kan natuurlijk ook, als ze maar niet smaller zijn. Let wel op dat dunnere magneetjes vrij snel kapot kunnen gaan.
Dus zodra jullie de magneten hebben kunnen we gaan bouwen.
Ik hoor wel van jullie wat julie willen doen.Groetjes,
Thom
-
Beste Thom,
We hebben de magneten binnen gekregen en zijn begonnen met het bouwen van de baan. Hierbij de vraag of het mogelijk is de baan aanstaande vrijdag op Delft te komen Testen?
Groeten Thomas de Bont en Bas de Jager
-
Beste Bas,
Hoe hebben jullie de magneetjes in de baan gezet? (hoeveel naast elkaar en hoe zijn de polen verdeeld?)
Vrijdag is wat kortdag, ik moet even kijken wanneer het wel lukt.
Ik heb het zelf namelijk de komende 2/3 weken erg druk. Wanneer zijn er nog meer dagen dat je kan?Groetjes,
Thom
-
De magneten hebben we op de baan geplakt met lijm. Ze liggen in rijen van drie met de polen als volgt: noord-zuid-noord.
Maar heb je eventueel volgende week een plekje vrij? Het liefst op maandag of dinsdag.Groeten Bas de Jager en Thomas de Bont
-
Ha jongens,
Wanneer is jullie deadline? Ik denk dat het me deze week en de week erna niet echt gaat lukken. Ik zit dan midden in mn tentamens.
Groetjes,
Thom
-
-
Beste Thom
Sorry voor de late reactie! We hebben het de laatste tijd ook erg druk. We zitten nu namelijk in onze school-examen week. Onze deadline is officieel 3 januari, maar hij mag na het testen worden ingeleverd. Dus als het kan willen we de baan ergens na volgende week dinsdag testen.
gr Bas de Jager
-
Ha Bas,
Dan moeten we het wel volgende week doen, anders gaat er bij mij de krokus vakantie overheen...!
Kies even een dag uit volgende week (woensdag donderdag vrijdag). Dan ga ik mailen of ik die dag stikstof kan gebruiken.Groetjes,
Thom
-
Best Thom
Wij vinden Donderdag wel een mooie dag om de baan te testen.
Groetjes Bas
-
Ha @basdejager,
Ik hoor vandaag of donderdag door kan gaan.
Zouden jullie jullie telefoon nummer via de chat naar mij kunnen sturen?Groetjes,
Thom