Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registreren
    • Login

    Pws supergeleiding zweeftreintje

    Scheduled Pinned Gesloten Verplaatst Magnetisme & supergeleiding
    11 Berichten 2 Plaatsers 6.7k Weergaven 2 Watching
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • B Offline
      basdejager
      voor het laatst aangepast door

      Beste mensen van de TU Delft,

      Wij houden ons profielwerkstuk over supergeleiding. Met als hoofdonderwerp de zweeftrein. Wij vroegen ons af of het mogelijk was ons eigenbaan en misschien zelfs eigen treintje zouden kunnen maken. Omdat bepaalde benodigheden vrijwel onmogelijk zijn om zelf aan te komen, willen we deze baan op de TU Delft maken. Zou dit kunnen?

      Groeten Thomas de Bont en Bas de Jager

      1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • ThomT Offline
        Thom
        voor het laatst aangepast door

        Ha jongens,

        Een baan bouwen en testen (wij hebben supergeleiders en vloeibaar stikstof) is zeker mogelijk. Je zult de baan alleen ter plekken kunnen testen, omdat wij geen supergeleiders en stikstof meegeven aan scholieren. (Veel filmpjes maken dus.)
        Wat jullie wel zelf mee moeten nemen is een plank oid waar de magneten op kunnen worden geplakt en de magneten.
        De magneten kan je bestellen op http://supermagnete.de/.
        Onze baan bestaat uit deze magneten. Een dunnere en langere variant van deze kan natuurlijk ook, als ze maar niet smaller zijn. Let wel op dat dunnere magneetjes vrij snel kapot kunnen gaan.
        Dus zodra jullie de magneten hebben kunnen we gaan bouwen.
        Ik hoor wel van jullie wat julie willen doen.

        Groetjes,

        Thom

        Moderator
        Student Technische Natuurkunde

        1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • B Offline
          basdejager
          voor het laatst aangepast door basdejager

          Beste Thom,

          We hebben de magneten binnen gekregen en zijn begonnen met het bouwen van de baan. Hierbij de vraag of het mogelijk is de baan aanstaande vrijdag op Delft te komen Testen?

          Groeten Thomas de Bont en Bas de Jager

          1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
          • ThomT Offline
            Thom
            voor het laatst aangepast door

            Beste Bas,

            Hoe hebben jullie de magneetjes in de baan gezet? (hoeveel naast elkaar en hoe zijn de polen verdeeld?)
            Vrijdag is wat kortdag, ik moet even kijken wanneer het wel lukt.
            Ik heb het zelf namelijk de komende 2/3 weken erg druk. Wanneer zijn er nog meer dagen dat je kan?

            Groetjes,

            Thom

            Moderator
            Student Technische Natuurkunde

            1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
            • B Offline
              basdejager
              voor het laatst aangepast door

              De magneten hebben we op de baan geplakt met lijm. Ze liggen in rijen van drie met de polen als volgt: noord-zuid-noord.
              Maar heb je eventueel volgende week een plekje vrij? Het liefst op maandag of dinsdag.

              Groeten Bas de Jager en Thomas de Bont

              1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
              • ThomT Offline
                Thom
                voor het laatst aangepast door

                Ha jongens,

                Wanneer is jullie deadline? Ik denk dat het me deze week en de week erna niet echt gaat lukken. Ik zit dan midden in mn tentamens.

                Groetjes,

                Thom

                Moderator
                Student Technische Natuurkunde

                1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
                • ThomT Offline
                  Thom
                  voor het laatst aangepast door

                  basdejager
                  Jongens,

                  Willen jullie nog jullie baan komen testen?

                  Groetjes,

                  Thom

                  Moderator
                  Student Technische Natuurkunde

                  1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
                  • B Offline
                    basdejager
                    voor het laatst aangepast door

                    Beste Thom

                    Sorry voor de late reactie! We hebben het de laatste tijd ook erg druk. We zitten nu namelijk in onze school-examen week. Onze deadline is officieel 3 januari, maar hij mag na het testen worden ingeleverd. Dus als het kan willen we de baan ergens na volgende week dinsdag testen.

                    gr Bas de Jager

                    1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
                    • ThomT Offline
                      Thom
                      voor het laatst aangepast door

                      Ha Bas,

                      Dan moeten we het wel volgende week doen, anders gaat er bij mij de krokus vakantie overheen...!
                      Kies even een dag uit volgende week (woensdag donderdag vrijdag). Dan ga ik mailen of ik die dag stikstof kan gebruiken.

                      Groetjes,

                      Thom

                      Moderator
                      Student Technische Natuurkunde

                      1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
                      • B Offline
                        basdejager
                        voor het laatst aangepast door

                        Best Thom

                        Wij vinden Donderdag wel een mooie dag om de baan te testen.

                        Groetjes Bas

                        1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
                        • ThomT Offline
                          Thom
                          voor het laatst aangepast door Thom

                          Ha basdejager,

                          Ik hoor vandaag of donderdag door kan gaan.
                          Zouden jullie jullie telefoon nummer via de chat naar mij kunnen sturen?

                          Groetjes,

                          Thom

                          Moderator
                          Student Technische Natuurkunde

                          1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0

                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                          With your input, this post could be even better 💗

                          Registreren Login
                          • First post
                            Last post
                          Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors