PWS Blimp
-
Hallo,
Wij zijn momenteel bezig met ons profielwerkstuk waarin wij willen onderzoeken of het mogelijk is om met een beperkt budget(100€) een volledig radiobestuurbare blimp(zeppelin zonder frame) te bouwen, en wij vroegen ons af ons u daar wellicht ervaring mee heeft. Momenteel zijn wij bezig met het maken van een (digitaal) ontwerp en het opstellen van een lijst met bouwmaterialen. Heeft u misschien misschien materialen die aan te raden zijn (voor de enveloppe of voor de voortstuwing)of bepaalde gas soorten voor in de enveloppe?
Wij horen graag van u!Met vriendelijke groet,
Dilon Andriesse en Tobias Pieters
-
Hoi Dilon en Tobias,
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik denk dat dit wel mogelijk is! Voor het radiobestuurbare gedeelte check even dit topic over een RC hovercraft.
Verder zou ik me aan het volgende stappenplan van wikipedia houden: build a blimp Het enige waar jullie wel even over moeten nadenken is dat de liftkracht van een ballon met helium zoals ze dat op deze site vermelden per dag afneemt.Groetjes,
Juul
-
Dag Juul,
Bedankt voor je reactie!
Dat topic over rc lijkt ons erg handig! We moeten alleen wel uitkijken met het gewicht van alle onderdelen want het totaal moet natuurlijk wel te tillen zijn door de ballon. We zitten nu op een theoretisch totaal van ongeveer 300 gram exclusief de huls van de balon.
Verder willen we wel graag proberen om de blimp zo aerodynamisch mogelijk te maken, zodat de motoren de blimp zo lang mogelijk kunnen blijven voorsturen en manoeuvreren. Hiervoor zullen we wel de huls zelf moeten maken. Heb jij daar ervaring mee?
Voor het manoeuvreren willen we gebruik maken van 3 roeren, gebaseerd op het idee van een Duitse groep studenten genaamd die windreiters met de 'silent runner', zodat de roerweerstand zo klein mogelijk blijft.
Heb je misschien een idee hoe de weerstand nog meer verminderd kan worden?
We horen graag van je!
Dilon en Tobias -
Hoi Dilon en Tobias,