bioplastics
-
Geachte meneer/mevrouw,
Ik en mijn partner werken op het moment hard aan ons profielwerkstuk. We gaan beiden naar het Liemers College in Zevenaar en zitten in ons examenjaar HAVO en VWO. Het onderwerp wat ons het meest aansprak is plastic soep.
We proberen uitgebreid informatie te verzamelen over de verschillen in afbreekbaarheid tussen plastics en bioplastics. Hiervoor proberen we zelf zo veel mogelijk plastics te produceren, maar de wat meer gecompliceerde plastics kunnen wij niet produceren. Wij zijn nu bezig met het benaderen van bedrijven zoals Holland Bioplastics met de vraag of er enige informatie beschikbaar is over het produceren van bioplastics en of we een sample zouden kunnen krijgen of zelfs zelf produceren. De motivatie van ons bericht is dat we nu in de knoop zitten met het produceren van bioplastics of het krijgen van samples. Bedrijven reageren niet op onze mail en op internet kunnen we naast zetmeelbioplastic en melkbioplastic niets anders vinden om zelf te maken. Wij willen u vragen of u tips voor ons heeft om zo snel mogelijk aan een grote verscheidenheid van bioplastics te komen. Tips, kritiek, ideeën zijn meer dan welkom.
Wij hopen zo spoedig mogelijk een reactie van u te krijgen.met vriendelijke groet,
Bram Derksen en Lars Meijer. -
@BramDerksen
Beste Bram en Lars,Ik verwacht dat jullie geen antwoord zullen krijgen van de bedrijven vanwege geheimhouding en omdat jullie slechts scholieren zijn. Jullie zullen bioplastic toch moeten kopen.
Ik lees wel dat jullie zelf zetmeelbioplastic en melkbioplastic kunnen maken en dat is al heel wat. Hebben jullie hier een plan voor? Wat is jullie onderzoeksplan voor jullie profielwerkstuk, qua deelvragen dan? Misschien kan ik jullie hierbij helpen. Om een onderzoek te doen wat uitvoerbaar is met alleen zetmeelbioplastic en melkbioplastic.Groetjes,
Sanne