Gistcellen en het P53-gen
-
Hallo,
Wij zitten in 6VWO en moeten dus ook een profielwerkstuk maken.
Wij wilden gistcellen modificeren zodat zij zich gaan gedragen als kankercellen, en deze vervolgens in contact brengen met het P53-gen. Zo willen wij bekijken of het p53-gen kan worden toegevoegd en worden gebruikt in de bestrijding tegen kanker, en ook in hoeverre dit gen effectief is. Nu hebben wij op school niet de juiste faciliteiten om dit practicum uit te voeren, dus hoopten wij dat jullie ons verder konden helpen!
We hopen snel iets te horen,
Eline van den Broek en Martine Keuter. -
We hebben onze proefopzet naar info@scholierenlab.nl gestuurd!
mvg, Eline en Martine -
Beste Eline en Martine,
mag ik jullie vragen naar jullie hoofd- en deelvragen. Hebben jullie daarnaast al enig idee hoe je de gistcellen wil modificeren zodat ze zich gaan gedragen als kankercellen?
Mvg,
Sanne -
Beste Eline en Martine,
Het is helaas niet mogelijk om de proef uit te voeren op de TU Delft. Dit geldt voor elke proef.
Het is momenteel heel druk bij de onderzoeksgroepen op de faculteit vanwege een overvloed aan scheikunde studenten die proeven uitvoeren voor de opleiding. Daarnaast zijn ze nu ook druk met de aankomende verhuizing van de hele faculteit. Het is nu moeilijk of niet mogelijk proeven te verzorgen voor het PWS.
Daarom moet ik met spijt mededelen dat wij, van het ScholierenLAB, helaas dit jaar geen proeven meer kunnen aanbieden voor scheikunde of biologie.Mijn oprechte excuses hiervoor.
Met vriendelijke groeten,
Sanne -
Beste Eline en Martine,
ik ga even naar jullie opzet kijken.