Biologische voeding
-
Op school die ik mijn profielwerkstuk over biologische voeding. Ik wil testen op suiker, zetmeel, zouten, vetten en calciumgehaltes. En dan kijken waar het meeste of het minste in zit, en daar een conclusie uittrekken wat het gezondste is.
Weet iemand hoe je deze gehaltes kunt aantonen?B.v.d.
Tamara -
Hoi Tamara,
Het klinkt als een leuk onderwerp en goed dat je al hebt bepaald welke stoffen je wilt meten. Hoe je deze stoffen wil meten gaat ook afhangen van het voedsel wat je gebruikt. Over het algemeen zal het makkelijker zijn dit te meten aan een vloeistof dan aan een vaste stof. Bij een vaste stof zul je het meestal eerst op moeten zien te lossen. Een van de eerste stappen die je zult moeten nemen is bepalen welk product je wilt testen.
Verder moet je ook weten of je concentraties wil bepalen, of alleen wil weten of het meer of minder is. Dit laatste zal waarschijnlijk makkelijker zijn.
Ik zou even gaan zoeken op google naar methodes om je stoffen aan te tonen. Woorden die je kan gebruiken zijn 'analyse' 'aantonen' 'concentratie' en je stof. Het kan ook helpen om in het engels te zoeken.
Ik kwam bijvoorbeeld bij de volgende site
Ik hoop dat je wat verder heb geholpen, als je wat extra informatie hebt gezocht en hebt bepaald welk product je wilt testen, help ik je graag verder.