Medicijn maken m.b.v. chemische computer
-
Geachte Meneer/Mevrouw,
Ik stuur deze mail om te vragen of het mogelijk is om voor mijn profielwerkstuk uw instantie als een buitenschoolse bron te gebruiken. Wat ik en mijn groepje dan graag willen doen kom ik later op terug.
Ik, Koen Rijpkema, en mijn medeleerling, Daniël Lin, zijn beiden leerlingen van de middelbare school; het Christelijk Lyceum Delft, en we houden ons profielwerkstuk over de synthese van het medicijn Amoxilline m.b.v. een chemische computer. We onderzoeken daarbij de optimale omstandigheden waarbij deze productie het hoogst haalbare rendement heeft. Natuurlijk is dit onderzoek onmogelijk zonder bepaalde apparaten en stoffen. We hebben Amoxicilline gekozen omdat we niet iets té makkelijk wilden, maar ook niet iets te moeilijk. Als u vindt dat we deze stof niet kunnen onderzoeken omdat het bijvoorbeeld te ingewikkeld is, zou u ons dan willen informeren over een ander medicijn dat wel mogelijk is, dan zouden wij graag weten welk medicijn dan wel gemaakt zou kunnen worden en of u daar de benodigde materialen voor heeft of zou kunnen bestellen. Als hier bepaalde voorwaarden aan vast zitten dan willen wij dat graag weten.
Nog als laatste puntje. Daniël en ik, wanneer het mogelijk zou zijn om m.b.v. een medicijn te maken, zouden graag een professor toegewezen krijgen zodat wanneer we bezig zijn we per ongeluk niet iets gevaarlijks doen.
We hopen uw toestemming te krijgen om dit proces uit te voeren en we zouden graag een planning stellen voor wanneer we mogen langskomen.
Met vriendelijke groet,
Daniël Lin
Koen RijpkemaPs. We zijn niet zeker of het medicijn geschikt is; advies is welkom!
Pps. We houden wel van een uitdaging ^^. -
Ha jongens!
De studente die jullie vraag kan beantwoorden is momenteel op vakantie.
Zodra ze terug is zal ze reageren!Grt. Wouter
-
Beste Daniël en Koen,
Helaas heb ik nog geen reactie gehad van mijn contactpersoon. Ik zal nog een keer mailen en jullie document mee sturen.
Groetjes,
Tirsa -
Dit is ons ingevulde formulier van het praktisch deel. De uitleg van het praktisch deel begint op pagina 2.
Ps. wij zijn wel overgestapt op paracetamol, omdat het eerdere molecuul onleesbaar was voor ons en de productie van paracetamol wat realistischer leek. -
Okay, bedankt :).
-
Beste Daniël en Koen,
Ik heb ondertussen een reactie gekregen, maar nog geen bevestiging of het kan doorgaan. Mijn contactpersoon is op dit moment aan het kijken of hij iemand kan vinden die met jullie de proef kan doen, en of we de benodigde materialen hebben. Zodra ik meer weet horen jullie weer van me.
Groetjes,
Tirsa -
Beste Daniël en Koen,
Ik ga rondvragen binnen mijn faculteit of het mogelijk is dit proefje uit te voeren. Het zou kunnen zijn dat de juiste persoon op dit moment nog op vakantie is, dus ik weet niet precies wanneer ik antwoord krijg. In de tussentijd zou ik graag willen weten wat jullie als hoofd- en deelvragen hebben bedacht en of jullie een plan van aanpak voor de proef kunnen bijvoegen. Dit laatste kun je doen aan de hand van dit document. Dit kan ik dan ook aan een eventuele professor meesturen, zodat hij of zij goed weet wat jullie doel is van de proef.
Jullie horen nog van me!Groetjes,
Tirsa -
Ik zou het zeker eens proberen bij een andere universiteit. Ik heb nog steeds geen duidelijkheid en wil jullie niet aan het lijntje houden.
-
Wat zou je ons aanraden om nu te doen?
Dus of we naar een andere instantie zouden moeten gaan of andere approach. -
Beste Daniel en Koen,
Ik vind het heel vervelend dat jullie zo lang moeten wachten, maar mijn contactpersoon is erg onduidelijk over de mogelijkheden. Ik ben er nog steeds mee bezig, maar misschien is het ook goed om het voor de zekerheid bij een andere universiteit te vragen.
Groetjes,
Tirsa -
Beste Daniel en Koen,
Ik ben bang dat het niet meer gaat lukken. Er is namelijk nog steeds veel onduidelijkheid. Ik vind het erg vervelend dat ik jullie niet verder heb kunnen helpen en hoop dat het wel ergens anders gelukt is.
Groetjes,
Tirsa