PWS decentraal, versleuteld communicatieprotocol
-
Goedemiddag,
Al een tijdje ben ik bezig met mijn profielwerkstuk, waarin ik mijn ontwerp van een decentraal, versleuteld communicatieprotocol beschrijf. Het doel hiervan is dat men, zonder afhankelijk te zijn van een centrale partij, met elkaar kan communiceren zoals we dat nu doen via bijvoorbeeld Whatsapp. Het ontwerp is deels gebaseerd op protocollen als Bitcoin, Tor en Bittorrent.
Inmiddels is het werkstuk bijna afgerond en ik zou het heel graag bespreken met iemand uit het vakgebied. Hij of zij zou mij misschien kunnen wijzen op kwetsbaarheden of tips kunnen geven hoe het nog beter zou kunnen.
Mijn vraag is of er iemand bij de TU Delft bekend is die verstand heeft van decentrale netwerken en versleuteling en of hij of zij mij zou willen helpen.
Alvast bedankt!Met vriendelijke groet,
Sven. -
Hoi @sven25519
Ik zal morgen rond kijken bij de TU Delft of ik een proffessor of een master/PhD student kan vinden die tijd voor je vrij kan maken. Het ligt een beetje aan het niveau van je vragen wat misschien zal ik je ook al verder kunnen helpen. Voordat ik een expert benader is het misschien al goed om na te denken over eventuele specifieke vragen die je gaat hebben voor diegene.
Je hoort nog van me,
Jip -
Hoi Jip Rietveld,
Super dat je me kan helpen! De vragen die ik wil stellen slaan veel terug op het ontwerp dat ik heb gemaakt. Het werkstuk heb ik binnen een paar dagen compleet en zou ik dan naar je kunnen sturen.
Dit zijn een aantal vragen die nu in me opkomen:
• Wat is uw eerste indruk van het ontwerp?
• Is het mogelijk een Web of Trust te maken, zonder dat de benodigde certificaten openbaar inzichtelijk zijn?
• Wat is de beste manier om een client (op een decentrale manier) op de hoogte te brengen van een nieuw bericht?
• Hoe zou een netwerksplitsing, waarbij er per ongeluk twee decentrale netwerken ontstaan, voorkomen kunnen worden?
• Zijn er dingen die u opvallen, iets wat bijvoorbeeld een kwetsbaarheid mogelijk maakt?
• Is de beschreven manier van peeradressen uitwisselen de beste manier? Of zijn er nog andere opties om decentrale netwerkontdekking toe te passen?Alvast bedankt voor je tijd en moeite!
Met vriendelijke groet,
Sven van der Voort. -
Ziet er goed uit! @sven25519
Ik ga volgende week kijken of ik contact kan vinden met iemand van de faculteit die tijd voor je kan maken.
Groetjes,
Jip -
Hey @sven25519
Sorry dat het contact zo lang heeft geduurd, de proffessor in kwestie heeft het namelijk belachelijk druk en reageert ook niet al te snel. Hij zelf heeft laten weten dat hij geen tijd heeft voor een inteview/review van een PWS.
Ik ga verder op zoek bij zijn onderzoeksgroep of ik daar eventueel direct iemand kan vinden die je weet te helpen.
Groetjes,
Jip -
Hey Jip Rietveld,
Geen probleem, ik snap dat deze professor geen tijd heeft om een compleet werkstuk door te nemen.
Hopelijk kan je toch nog iemand anders vinden. Ik hoor het wel.Groeten,
Sven -
Hey @sven25519
Ik heb een e-mail verstuurd naar de studenten direct onder hem, ik wacht de reactie af.
Groetjes,
Jip