Gebouw testen op aardbevingsbestendigheid
-
Beste @Karbache ,
Wat leuk dat je je PWS doet over aardbevingsbestendig bouwen! Er is op het Science Centre van de TU Delft inderdaad een aarbevingssimulator aanwezig. Natuurlijk zou je daar op kunnen testen, wel ben ik benieuwd naar je hoofd- en deelvragen. En heb je al een plan hoe je de proef wil uitvoeren?
Ik ben erg benieuwd!
Groetjes Pauline
-
Beste Pauline Janssen bedankt voor je reactie! We vinden het heel fijn dat we ons pws kunnen gaan testen in Delft!
Onze hoofdvraag is:"hoe ontwerp je een aardbevingsbestendig gebouw"
Onze deelvragen zijn:"Hoe laat je een gebouw rechtop staan" "welke manieren zijn er om een gebouw of constructie aardbevingsbestendig te maken" "Hoe zorg je ervoor dat een gebouw consumenten aantrekt"
We wilden testen of ons gebouw aardbevingsbestendig is door een prototype op de aardbevingssimulator neer te zetten en te zien of hij het overleeft of niet.
-
Beste @Karbache ,
Er is sinds dit jaar een nieuwe workshop: 'Aardbevingsbestendig bouwen'. Ik denk dat het voor jullie zeer nuttig en leuk is om naar deze workshop te komen. Deze zal eind november plaatsvinden, komt dat voor jullie uit of is dat te laat? Als jullie interesse hebben, houd dan deze pagina in de gaten, daar komt in de loop van de week het aanmeldformulier op te staan.
Mochten jullie eerder willen komen om te testen, dan zou ik graag een onderzoeksplan van jullie zien! Hebben jullie er al aan gedacht wat voor prototype het kan worden? Houd er rekening mee dat de aardbevingsplaat (1 x 1 m) een aardbeving simuleert op schaal. Dat betekent dus dat je huisje niet te stevig moet zijn, anders zal hij nooit bezwijken. En weten jullie zeker dat jullie de deelvraag ''Hoe zorg je ervoor dat een gebouw consumenten aantrekt'' er in willen hebben? Kijk uit dat je je onderwerp niet te breed maakt, zo haal je jezelf veel werk op de hals en kan je minder de diepte in!
Ik hoor graag van jullie!
Groetjes Pauline
-
Beste Pauline Janssen,
Bedankt voor de tips!
We hadden rekening gehouden met het feit dat de simulatie op schaal zal zijn. Wat betreft de workshop, het is eigenlijk een beetje aan de late kant van ons, maar we hebben er wel interesse in aangezien we er ongetwijfeld iets van op zullen steken.
Ons onderzoeksplan is om een maquette te bouwen van ons ontwerp, dat dezelfde vorm en structuren zal hebben als het ontwerp maar hoogstwaarschijnlijk niet het materiaal aangezien beton ons heel onhandig lijkt voor een maquette. Deze maquette willen we vervolgens op de trilplaat leggen en kijken of de maquette de "aardbeving" overleeft.
Heel erg bedankt en met vriendelijke groeten,
Abdel
-
Beste @Karbache,
Sorry voor de late reactie, ik ben deze week ziek geweest. Het plan klinkt prima! Wanneer zouden jullie langs willen komen? 5 oktober ben ik er de hele middag op de PWS middag, dan zouden jullie je ontwerp kunnen komen testen op de trilplaat. Meld je daarvoor hier aan!
Kijk ook eens naar dit filmpje, misschien kunnen jullie er nog iets mee doen in de voorbereidingen!
Ik hoor graag van jullie of 5 oktober gaat lukken!
Groetjes Pauline
-
Beste Pauline Janssen ,
5 oktober lukt helaas niet voor ons. Wij zouden het liefst eind november onze proef willen uitvoeren. Is dit mogelijk?
Ik hoor graag van u terug.
Met vriendelijke groeten,
Abdel -
Beste @Karbache ,
Dat is zeker mogelijk, op 27 november vindt zelfs de aarbevingen workshop plaats! Klik op interesse en dan zal ik er voor zorgen dat jullie worden aangemeld!
Groetjes Pauline
-
Best Pauline Janssen,
Ik was vergeten te melden dat ik me (vorige week al) heb aangemeld voor deze workshop.
Ik wil u nog heel erg bedanken voor uw hulp.
Abdel -
Beste @Karbache ,
Er is iets fout gegaan in het aanmeldingssysteem maar ik heb je op de lijst gezet, dus je bent aangemeld! Tot dan!
Groetjes Pauline
-
Beste Pauline Janssen,
Over 2 weken is de aardbevingsbestendig bouwen workshop, maar ik heb nog steeds geen informatie erover ontvangen. Nu vind ik dit geen probleem, maar ik zou toch wel graag willen weten hoe laat en waar ik moet zijn.
Abdelkader Karbache -
Beste @Karbache ,
De workshop vindt plaats op maandag 27 november, van 13:00-17:00 uur. Meer informatie ontvang je van mij via de mail!
Groetjes Pauline