PWS Bioplastics
-
Geachte meneer/mevrouw,
Wij doen ons PWS over bioplastics en doen met name onderzoek naar de beste bioplastic qua duurzaamheid. Hierbij willen wij dieper in gaan op 2 á 3 productieprocessen (waaronder PLA en zetmeelplastic). Verder willen wij in het praktische deel zelf bioplastic maken (zowel PLA als zetmeelplastic).
Graag zouden wij willen weten of er bij de TU Delft een onderzoek/project loopt dat gerelateerd is aan bioplastics en of het misschien mogelijk is langs te komen op een van uw faculteiten. Mocht dit door omstandigheden niet te realiseren zijn, zouden wij in dat geval op een andere manier (via e-mail of telefonisch) informatie kunnen aanvragen over productieprocessen van bioplastics?
Alvast bedankt voor uw aandacht.
Met vriendelijke groet,
Myrthe Willemsen en Laura Akerboom (6VWO van het Wateringse Veld College)
-
@ltakerboom
Beste Myrthe en Laura,Ik kan niet gelijk uitsluitsel geven over of ik jullie kan helpen. Er zullen wel projecten op de TU Delft zijn die te maken hebben met bioplastics.
Zou ik jullie eerst wat meer mogen vragen over jullie PWS? Hebben jullie al hoofd- en deelvragen opgesteld? Hierdoor krijg ik een iets beter beeld van jullie PWS en kan ik jullie gerichter helpen.Groetjes,
Sanne -
Hallo Sanne,
Sorry voor het late bericht, de e-mail was bij spam e-mail terecht gekomen.
We hebben de volgende hoofdvraag opgesteld:
Is bioplastic op basis van zetmeel of PLA beter om het plastic probleem op te lossen?
(misschien dat we de vraag nog anders gaan formuleren)We hebben onze deelvragen iets anders ingericht:
-We gaan (op grote schaal) productieprocessen van polymelkzuur en zetmeelplastic bestuderen.
-Op basis van een vergelijking van deze productieprocessen gaan wij onderzoeken welk proces het duurzaamst is op verschillende vlakken:- De 12 principes van groene chemie
- Productie van grondstoffen
- Concurrentie met voedselindustrie
Op basis van deze gegevens gaan wij een conclusie trekken (welke bioplastic is het duurzaamst?).
Ik hoop dat ik hiermee een duidelijk beeld heb gegeven van ons PWS.
Met vriendelijke groet,
Laura Akerboom
-
@ltakerboom
Hoi Laura,Wat jullie hebben als basis voor jullie profielwerkstuk is heel goed. Hoe gaat het met vinden van informatie over jullie onderwerp?
Wat misschien handig voor jullie kan zijn bij het zoeken van informatie is Google scholar. Deze zoekmachine van Google zoekt specifiek tussen wetenschappelijke artikelen. Hierdoor weet je vrijwel zeker dat de bron betrouwbaar is en dit gaat vaak heel diep in op een onderwerp, kan soms ook te diep gaan.Als jullie nog verdere hulp hiernaast nodig hebben hoor ik het graag.
Groetjes,
Sanne